سلامت نیوز : نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص تعیین تعرفه های درمانی سال 93 گفت: قیمت های واقعی تعرفه های درمانی بزودی تعیین و اعلام می شود.

عبدالرحمان رستمیان در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه قیمت های واقعی تعرفه های درمانی در شورای عالی بیمه مصوب می شود، اظهار داشت: در راستای تعیین تعرفه گذاری خدمات درمانی کارگوهی تشکیل شد و قرار شده است که در این کارگروه قیمت واقعی تعیین شود و پس از آن نیز در شورای عالی بیمه مورد تصویب قرار می گیرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال آینده روش تعیین قیمت تمام شده خدمات درمانی، ملاک تعرفه ‌گذاری است، تصریح کرد: پیش از این تعرفه ‌گذاری بر اساس رشد بودجه انجام می شد که با توجه به اینکه بر اساس قیمت تمام شده اعلام نمی شد، تعرفه گذاری واقعی نبود اما قرار است که از این پس رشد بودجه ملاک تعیین تعرفه گذاری نباشد.
وی درخصوص سهم پرداختی مردم در پی واقعی شدن تعرفه های درمانی نیز گفت: خوشبختانه بر اساس لایحه بودجه دولت، اعتبارات بیمه سلامت ایرانیان در سال آینده از رشد خوبی برخوردار است که در پی آن بار افزایش تعرفه های درمانی به دوش مردم منتقل نمی شود و سهم پرداختی مردم از خدمات درمانی کاهش پیدا می کند.
نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی درخصوص میزان افزایش تعرفه های درمانی در سال آینده اظهار داشت: تعرفه های درمانی هر سال بین 10 تا 20 درصد افزایش پیدا می کرد اما با توجه به تغییر در روش تعیین تعرفه ها نمی توان نرخی را برای افزایش اعلام کرد.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha