روش های ساده خانگی می تواند به کاهش دوره بیماری و نیز کاهش شدت آن کمک کند و هر چه سریع تر حال شما را بهبود بخشد.

راههای بومی مقابله با سرما خوردگی
سلامت نیوز : اگر ترکیب طلایی استراحت کافی، رژیم غذایی مناسب و متوازن ـ که فاقد قند و شکر است و از خوراکی‌های فرآوری شده در آن خبری نیست ـ و انجام تمرینات منظم ورزشی را سرلوحه زندگی خود قرار دهید، مسلما به تقویت سیستم ایمنی بدن خود کمک شایانی کرده‌اید، اما هرگز نمی‌توانید سرماخوردگی و آنفلوآنزا را به‌طور کامل از زندگی خود حذف کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ اینها مهمان های ناخوانده ای هستند که دست کم سالی یکبار بیشتر افراد را درگیر خود می کنند. در چنین شرایطی بدن شما نیاز به اندکی کمک دارد تا بهتر از پس این مزاحمان سمج برآید.

این کمک ها چیزی نیست جز روش های ساده خانگی که اگر هنگام بروز نخستین نشانه های بیماری به کار گرفته شود، می تواند به کاهش دوره بیماری و نیز کاهش شدت آن کمک کند و هر چه سریع تر حال شما را بهبود بخشد.

سیر خام

سیر خواص ضدقارچ و ضدباکتری بسیار قوی  دارد و از این رو می تواند به دور کردن عوامل بروز بسیاری از بیماری ها در بدن کمک کند.سیر اگر پخته شود خواص خود را از دست می دهد. به همین دلیل بهترین کار ممکن آن است که دست کم در دوره ابتلا به بیماری، آن را به صورت خام مصرف کنید.

هر چند در دوره سلامت نیز مصرف سیر خام بسیار مفیدتر و موثرتر است. هرگاه سرما خوردید، یکی دو حبه سیر را آسیاب کنید یا در هاون بکوبید و در یک لیوان کوچک آب بریزید و هم بزنید. بعد دماغتان را بگیرید و در یک چشم به هم زدن آن را بنوشید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل به طور طبیعی مقادیر زیادی اسید لوریک (lauric acid) در خود دارد. این اسید در بدن انسان به ترکیبی تبدیل می شود که خواص ضدمیکروبی قوی دارد و می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و در نبرد با بیماری ها به بدن یاری رساند.روغن نارگیل را می توانید مانند روغن های گیاهی دیگر به غذای خود اضافه کنید یا  در چای داغ حل و نوش جان کنید.

سرکه سیب

یک قاشق سوپخوری سرکه سیب یا آب لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را سر بکشید. این محلول به قلیایی کردن بدن شما کمک خواهد کرد.محیط قلیایی بدن، قاتل انواع باکتری ها و ویروس هاست. به همین دلیل با احساس اولین نشانه های بیماری یک لیوان از این محلول بنوشید، اما به همین مقدار بسنده نکنید.روزی چند بار از این محلول مصرف کنید و تا زمان فروکش کردن علائم بیماری این کار را ادامه دهید.

شست وشوی بینی

وقتی گرفتار چرک سینوس و گرفتگی آن می شوید، ترشحات اضافی امکان خروج نمی یابد. این مساله می تواند سبب تجمع باکتری ها، انسداد مجاری و بسته شدن راه هوا شود.شست وشوی مجاری بینی با آب تصفیه شده می تواند به خارج شدن خلط و ترشحات اضافی ـ که آلاینده و باکتریایی هستند ـ  کمک کند.به این ترتیب هم راه تنفس باز می شود و هم مخاط تمیز بینی شما بهتر با التهاب و آلرژی مقابله می کند.

مایعات گرم

سوپ قلم، نوشیدنی گرم، و دم نوش ها می تواند به تقویت سیستم ایمنی کمک کند و موجب تسکین شما هنگام بیماری شود. نوشیدنی گرم حاوی زنجبیل برای مشکلات سینوس و گرفتگی آن مفید است.بابونه به کاهش التهاب کمک می کند و سبب آرامش اعصاب می شود و از این طریق می تواند موجب افزایش کیفیت خواب در دوره ابتلا به سرماخوردگی شود.

چای دارچین خانگی، البته نه صنعتی ـ که براحتی می توانید آن را با افزودن یک قاشق سوپخوری دارچین و یک قاشق چایخوری عسل به یک لیوان چای درست کنید ـ به کاهش سرفه و گرفتگی سینه کمک می کند.به یاد داشته باشید، این راه ها صرفا می تواند کمک حال شما باشد و هرگز نباید به چشم روش درمانی کامل به آنها نگاه کنید.هرگاه علائم سرماخوردگی یا آنفلوآنزا را مشاهده کردید، به پزشک مراجعه و در کنار روش درمانی پزشک از این روش های فوق نیز کمک بگیرید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha