شنبه ۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 102142

سلامت نیوز : یک متخصص رژیم درمانی گفت: روش‌های جراحی یکی از راه‌های تاثیرگذار برای لاغری است که البته شرایط ویژه‌ای در نتیجه بخش بودن آن موثر است.

دکتر مریم خسروی در گفت وگو با (ایسنا)، گفت: چاقی باعث بسیاری از بیماری‌هایی است که این بیماری‌ها شامل قند خون، چربی بالای خون، پرفشاری خون، احساس خفگی در خواب، آسم، برگشت محتویات معده به مری و حلق، بیماریهای قلبی عروقی، مشکلات روانی، اجتماعی، ناباروری یا نازایی می‌شود اما ریسک ابتلا به همگی آنان با کاهش چاقی کمتر خواهد شد.

وی در رابطه با انواع درمان‌های چاقی اظهار کرد: رژیم غذایی، ورزش و روش‌های طبی غیرجراحی مثل بالون معده و روش‌های جراحی هر کدام می‌تواند نسبت به شرایط هر کس باعث کاهش وزن و لاغری شود.

این متخصص، جراحی‌های چاقی را به سه گروه عمده تقسیم و تشریح کرد: عمل‌های محدود کننده حجم غذا، عمل‌های محدود کننده جذب غذا و ترکیب هر دو روش است. همچنین روش‌های جراحی نیز شامل روش‌های محدود کننده حجم غذا، گاسترکتومی لوله‌ای و حلقه گذاری معده است.

وی در ادامه عنوان کرد: اگر شاخص توده بدن فردی برابر با 40 باشد و یا وزن او دو برابر وزن ایده آل باشد جراحی می‌تواند برای او نتیجه مطلوبی داشته باشد. همین طور اگر فرد بیش از 5 سال دچار چاقی باشد برای لاغری نیاز به جراحی دارد.

این متخصص با بیان این که معمولا برخی از افراد در تلاش‌های جدی خود برای کاهش وزن موفق نیستند، افزود: درمان جراحی برای این افراد آخرین راه حل برای درمان است اما اگر فرد به بیماری‌های دیگری مبتلاست نباید به جراحی اقدام کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha