سلامت نیوز: عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس،‌ با تاکید بر اینکه بحث‌های آلایند‌گی و زیست محیطی تنها باید یک متولی داشته باشد، گفت: اگر مدیریت متمرکز وجود داشته باشد همه دستگاه‌ها موظف به پاسخگویی به متولی اصلی هستند.

کمال علیپور خنکداری در گفت وگو با خانه ملت،‌ با انتقاد از افزایش آلودگی هوا در شهر تهران، افزود: ما برای کنترل آلودگی هوای کلانشهرها به ویژه تهران راه‌های مختلفی را امتحان کردیم که هیچ‌یک نتیجه‌ای در برنداشت، بنابراین در این شرایط به نظر می‌رسد تنها راهکار، مدیریت متمرکز برای رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا است.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس شورای اسلامی،  در تشریح ایجاد مدیریت متمرکز برای کنترل معضل آلودگی هوا، ادامه داد: به طور حتم بحث‌های آلایند‌گی و زیست محیطی باید تنها یک متولی داشته باشد تا در این راستا کارهای اجرایی از یک مرکز مدیریت شده و در نهایت به عنوان تنها نهاد مسئول پاسخگو باشد.

این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با بیان اینکه سازمان محیط زیست یا شهرداری می‌توانند به عنوان متولی اصلی آلودگی هوا،‌ نقش موثری را ایفا کنند، تصریح کرد: اگر مدیریت متمرکز صورت گیرد همه دستگاه‌ها موظف شده تا در چارچوب سیاست های آن دستگاه حرکت کرده و نسبت به آن پاسخگو باشند؛ امروزه بیش از 17 دستگاه  در بحث‌های زیست محیطی دخالت می‌دهند اما هیچ‌یک اقدامی برای رفع آلودگی هوا انجام نمی‌دهند.
 

هشدار درباره سونامی سرطان در کشور

وی با انتقاد از طرح انتقال پایتخت،‌ تاکید کرد: این طرح قابلیت اجرایی ندارد زیرا نه زیرساخت‌ها و نه اعتبارات آن فراهم است.

علی‌پور خنکداری، یادآور شد: بهتر است همه پول‌هایی که می‌خواهند برای اجرای طرح انتقال پایتخت درنظر گیرند، صرف زیرساخت‌ها در شهر تهران شود تا مشکل آلودگی هوا از ریشه رفع شود.

نماینده مردم قائم‌شهر، سوادکوه و جویبار در مجلس نهم،‌ افزود: اختصاص 2 هزار میلیارد تومان برای مترو، 5 هزار میلیارد تومان به حمل و نقل و 3 هزار میلیارد تومان نیز برای بافت‌های فرسوده می‌تواند هزینه‌هایی کمتر از اجرای طرح انتقال پایتخت داشته باشد که به وسیله آن می‌توان آلودگی هوا را برای همیشه ریشه‌کن کرد.

عضو هیات رئیسه فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی،‌ با یادآوری افزایش آلودگی هوا و تعطیلی مدارس، گفت: با توجه به سونامی سرطان در کشور، اکنون چاره‌ای جز تعطیلی مدارس وجود ندارد زیرا در غیر این صورت با موج بیشتری از این دست بیماری‌ها باید روبرو بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha