سلامت نیوز:‌ بهتر است به جای انتقال پایتخت به فکر حل مشکلات ترافیک و آلودگی آن باشیم / ساخت متروی تهران از سال ۵۳ آغاز شده و تاکنون تنها ۵۰ درصد آن انجام شده است اگر بر روی توسعه مترو متمرکز شویم و حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم اقدام موثری برای ساماندهی تهران است.

"مهرداد بائوج لاهوتی" در گفت و گو با ایلنا، با بیان اینکه مخالف انتقال پایتخت هستم و معتقدم باید پایتخت ساماندهی شود نه منتقل، تصریح کرد: کلیات انتقال پاینخت در مجلس به تصویب رسیده اما جزئیات آن نیاز به بررسی دارد فعلا در مجلس بحث بودجه مطرح است و بعد از اتمام آن درباره مبحث انتقال پایتخت تصمیم گیری می‌شود.

وی با بیان اینکه بعد از تصویب بحث انتقال پاینخت در مجلس کلیات طرح در شورایی با حضور نمایندگان قوای سه‌گانه و نماینده ولی فقیه به شور گذاشته می‌شود، گفت: ‌تصمیم‌گیر نهایی مساله انتقال پایتخت این شورا خواهد بود. البته شاید این شورا به این تصمیم برسند که انتقال پایتخت به صلاح نیست و بهتر است ساماندهی شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در انتقال پایتخت هیچ قوه‌ای به تنهایی نمی‌تواند تصمیم گیر باشد، تاکید کرد: آنچه موحب انتقال پایتخت شده ترافیک و آلودگی است. ساخت متروی تهران از سال ۵۳ آغاز شده و تاکنون تنها ۵۰ درصد آن انجام شده است. اگر بر روی توسعه مترو متمرکز شویم و حمل و نقل عمومی را توسعه دهیم اقدام موثری برای ساماندهی تهران است.

لاهوتی با بیان اینکه باید مشکل بیکاری را در استان‌ها و شهرهای کشور حل کنیم، گفت: متاسفانه افراد از شهرستان‌ها به تهران مهاجرت می‌کنند و با خودرویشان مسافرکشی می‌کنند. بهتر است به جای انتقال پایتخت به فکر حل مشکلات آن باشیم.

وی با بیان اینکه فعلا کلیات انتقال پایتخت به کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس برگشت داده شده است، افزود: مطالعات مبسوطی نسبت به انتقال پایتخت صورت گرفته است و در صورت تایید نهایی، توسط شورایی متشکل از نمایندگان قوای سه‌گانه و نماینده ولی فقیه نسبت به پایتخت تصمیم گیری می‌شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در پایان گفت: فعلا هیچ شهری برای انتقال پایتخت انتخاب نشده است و تمامی مکان‌هایی که اعلام می‌شود شایعه‌ای بیش نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha