جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۵۵
کد خبر: 102157

یکی از دغدغه‌های جوانان یافتن شریک مناسب زندگی است همه افراد زمانی احساس می‌‌کنند نیاز به یک همراه دارند.

سلامت نیوز:‌ یکی از دغدغه‌های جوانان یافتن شریک مناسب زندگی است همه افراد زمانی احساس می‌‌کنند نیاز به یک همراه دارند. انسان‌ها به صورت غریزی همه به دنبال عشق و محبت هستند، در جستجوی دوست داشتن و دوست داشته شدن، افراد بر حسب شرایط فرهنگی و چارچوب‌های خانوادگی اقدام به انتخاب گزینه‌ای مناسب می‌کنند.

 افراد زیادی نگران هستند که نتوانند شریک مناسب زندگی خود را بیابند همانطور که همه برای رسیدن به اهداف بزرگ زندگی خود اعم از شغلی و تحصیلی برنامه‌ریزی می‌‌کنند یافتن زوج مناسب نیز نیاز به درایت و برنامه‌ریزی دارد نمی‌‌توان در گوشه‌ای نشست و منتظر ماند تا فردی که خصوصیات اخلاقی، شغلی‌، تحصیلی و... دلخواه را دارد به ناگاه از راه برسد‌‌. داشتن برنامه به معنای فریب دادن و یا جستجوی فریب‌کارانه نیست در واقع فرد تلاش می‌‌کند زوج مناسب خود را با ارزیابی‌های دقیق بیابد‌‌. نکات زیر می‌‌تواند راهکارهای مناسب جهت آشنایی با همسر‌ آینده‌تان باشد:

دقیقاً مشخص کنید چه می‌‌خواهید: تهیه یك قلم و كاغذ قدم اول یافتن همسر مناسب است‌‌. یادداشت نمودن تك تك خصوصیات و خلقیات همسر دلخواه برخی به اشتباه خصوصیاتی را که نمی‌‌خواهند همسرشان داشته باشد را نیز یاد داشت می‌‌کنند فارغ از ‌اینکه جملات و کلمات منفی در روند جذب فرد نامناسب تاثیرگذار است بهتر است جزئیات ذکر شود به عنوان مثال روحیات‌، اخلاقیات و نحوه برخورد فرد مورد نظر در منزل و نسبت به خانواده به‌طور كامل شرح داده شود و حتی اینكه وی در برابر مشكلات زندگی چگونه واكنش نشان می‌‌دهد؟ در برگه مذكور اصول و فلسفه زندگی و باورهای سیاسی و قلبی‌اش ذكر گردد تمامی‌‌مشخصات ظاهری و باطنی وی بر روی كاغذ آورده شود و اینكه وی دوست دارد اوقات فراغت‌اش را با شما چگونه بگذراند جالب اینجاست به محض روشن شدن خواسته‌ها بصورت ناخودآگاه همسر مناسب جذب می‌‌گردد.

خوشبین و مثبت اندیش باشید: همه ما فرقی نمی‌‌کند زن یا مرد عاشق ‌این هستیم که در کنار فردی مثبت و خوش‌بین که می‌‌داند هدف‌اش از زندگی چیست و دقیقاً به دنبال چیست باشیم مطمئناً هیچ كداممان دلمان نمی‌‌خواهد با مرد و زنی بدبین روزگار بگذرانیم پس چه بهتر که خود را نیز آماده کنیم خوشبینی و مثبت اندیشی را درون خود پرورش داده و منتظر همسر مناسب‌مان شویم به دنبال هر خصوصیات اخلاقی مثبت که در همسر آینده‌تان می‌‌گردید ابتدا آن خصیصه را درون خود تقویت کنید‌ این روند باعث می‌‌شود افرادی به سمت شما بیایند که شبیه شما هستند.
 از هر نظر مثل یک برنده به نظر بیایید (به ظاهرتان بسیار اهمیت دهید): دختران و پسران مجرد نسبت به سبک لباس پوشیدن یکدیگر بسیار حساس هستند به آراستگی لباس و ظاهرتان دقت فراوان کنید بهتر كه بپذیریم در روابط برداشت اول همیشه ماندگارست‌‌. رسیدگی به شرایط جسمانی، وزن و سلامتی برای بدست آوردن جذابیت بسیار ضروری به نظر می‌‌رسد مردان نیز همانند زنان ظاهر برایشان اهمیت ویژه‌ای دارد حداقل 95 درصد تاثیر اولیه را نوع لباس، آرایش و آراستگی تعیین می‌‌نماید. طبق بررسی محققان افراد در همان 30 ثانیه اول ملاقات راجع به دیگران تصمیم و بعد از آن به دنبال ‌این هستند با جستجوی شواهد تایید کننده آن در رفتار و کردار طرف مقابل برداشت اولیه شان را توجیه کنند. برای ‌ایجاد یک تاثیر اولیه خوب هیچ وقت یک فرصت دوباره بدست نخواهد آمد.

گسترده بیاندیشید: در آشنا شدن و ازدواج با همسر دلخواه قانون احتمالات نیز حاکم است این قانون می‌‌گوید (هر چه در موقعیت‌های متفاوت بیشتر به چشم افراد بیشتری بیایید احتمال‌اش بیشتر می‌‌شود که در زمان مناسب با همسر مناسب‌تان برخورد نمایید) بهتر است از خودتان بپرسید همسر ‌ایده‌آل شما بیشتر احتمال دارد در زمان کار- یا بعداز کار در چه مكانی باشد؟ مجردانی كه تمایل دارند همسرشان فردی اهل مطالعه باشد بهتر است زمان بیشتری را در كتابخانه‌ها و فرهنگسراها بگذرانند و با افراد بیشتری در این زمینه آشنا شوند و یا اینكه افرادی كه همسرانی مذهبی می‌‌پسندند زمان بیشتری را در مكان‌های مذهبی بگذرانند در خانه ماندن و منتظر ماندن شما را به هدفتان نمی‌‌رساند یافتن شریک زندگی مانند تمامی ‌‌اهداف زندگی‌تان با ارزش و مهم است‌‌.

در کارتان و در جامعه فعالیت و مشارکت داشته باشید: تا جایی كه امكان دارد همیشه و در هر موقعیتی آشنایی‌های جدید ‌ایجاد کنید در انجمن‌های کاری و یا تحقیقی عضو شوید در سمینارهای مختلف شرکت کنید. فراموش نشود فقط عضو بودن و شركت در همایش‌ها همانند دیگران نمی‌‌تواند تحولی ایجاد نماید سعی كنید در انجمن مورد نظر عضو فعال باشید تا از‌ این طریق با افراد بیشتری آشنا و شانس بیشتری جهت یافتن همسر مورد نظرتان بیابید‌‌. فراموش نشود انسان‌های موفق بیشتر مورد توجه قرار می‌‌گیرند هیچ کس نمی‌‌خواهد با مرد و زن ناموفق و بی‌هدف روزگار بگذراند‌‌. تلاش برای رشد شخصی نه تنها سبب پیشرفت شما می‌‌شود بلکه افراد مناسب و موفق‌تر را به سوی‌تان جذب می‌‌کند‌‌.
خوب صحبت کنید و خوب رفتار کنید: زنان و مردان بیشتر جذب اشخاصی می‌‌شوند كه بتوانند در مورد موضوعات مورد علاقه‌شان صحبت كنند بعد از مشخص نمودن ویژگی‌های همسر مورد علاقه بهتر است موضوعات مورد علاقه‌اش را نیز مشخص نموده و در این خصوص اطلاعات كافی جمع‌آوری شود زنان و مردان جذب كسانی می‌‌شوند كه علایق مشتركی داشته باشند.
امور مالی را مد نظر قرار دهید : زنان در مورد توانایی یک مرد برای تامین کردن آنها به خصوص بعد از ازدواج و بچه‌دار شدن حساس هستند یک زن باهوش ترجیح می‌‌دهد همسر مردی باشد که هم اكنون از نظر مالی موفق باشد و یا در آینده. و همینطور مردان نیز ترجیح می‌‌دهند همسرشان فردی مستقل و اقتصادی باشد بهتر است ابتدا راه حل پس‌انداز کردن را یاد گرفت زمانی که در حساب بانکی‌تان پول كافی داشته باشید نسبت به زمانی که نگران چک و اقساط بعدی‌تان هستید کاملاً متفاوت خواهید بود ثروت احساس آرامش و اطمینان و قدرت بیشتری مخصوصاً به یک مرد می‌‌دهد در نتیجه یک میدان نیرویی پر انرژی ‌ایجاد می‌‌کنید که همسر مناسب و همانند خودتان را به زندگی‌تان جذب نمایید.

اعتماد به نفس‌تان را افزایش دهید: به نظر روانشناسان میزان اعتماد به نفس افراد بخش عمده‌ای از جذابیت‌شان است‌‌. اعتماد به نفس ریشه در خودباوری فرد دارد و خودباوری نیز چنین تعریف می‌‌شود : چقدر خودتان را دوست دارید؟ هرچقدر زن و یا مردی خود را ارزنده‌تر و با ارزش‌تر به حساب آورد خودباوری بالاتر و اعتماد به نفس‌اش در برخورد با دیگران بیشتر و جذاب‌تر به نظر خواهد رسید ‌اینکه شما خود را چقدر دوست داشته باشید تعیین می‌‌کند که چقدر دیگران را دوست داشته و در مقابل آنها چقدر شما را؟ دوست داشتن خود سبب بوجود آمدن حس بهتر و در نتیجه عملکرد سنجیده‌تر می‌گردد كه خود منجر به رفتار بیرونی جذاب‌تر است.

در خودتان یک احساس روشن جهت‌دار بودن‌ ایجاد کنید: برای خود هدف تعیین کنید مشخص کنید می‌‌خواهید که باشید، چه داشته باشید و چه بکنید؟ یك فرد هدفمند بسیار قدرتمند‌تر و موثرتر خواهد بود زمانی كه برنامه‌تان مشخص باشد و بدانید به به‌دنبال چه هستید مطمئناً فردی را نیز به سوی خود جذب می‌‌کنید كه همانند شما به دنبال یك زندگی نظام‌مند و هدف دار است این خصیصه می‌‌تواند شخصیت جذاب‌تری بسازد‌‌.

منظم و خوش قول باشید: مدیریت زمان جهت جذب دیگران بسیار مهم است زن و مرد منظم کنترل زمان و زندگیش را در دست دارد و خیلی مطمئن‌تر و قابل اطمینان‌تر از کسی است که کار زیادی بر سرش ریخته و بیشتر مواقع در حال دست و پا زدن برای جبران عقب ماندگیش است‌‌. مطمئناً جوانان ترجیح می‌‌دهند در كنار شخصی قابل اطمینان قرار گیرند پایبندی به نظم و خوش قولی مخصوصاً در اولین برخورد تاثیر مثبتی بر طرف مقابل خواهد گذاشت.

 به طرف مقابلتان احساس خاص بودن بدهید: هنگامی‌ كه احساس كردید همسر مناسب خود را یافته‌اید به گرمی ‌‌از وی استقبال كنید خصوصیات مثبت‌اش را تحسین و نشان دهید قدرش را می‌دانید زمانی كه زن و مردی به یكدیگر احساس خاص بودن بدهند و یكدیگر را همانطور كه هستند بپذیرند به آسانی می‌‌توانند حس زیبای دوست داشتن را تجربه نمایند. گاهی تایید‌ها و استفاده از كلمات خاص و تحسین‌های كوچك معنای بزرگی به زندگی می‌‌بخشد. تحسین‌، تقدیر و پذیرش از جانب زن و یا مرد سبب جذب دیگری خواهد گردید.

یاد بگیرید چطور درست گوش دهید: بسیاری از فرصت‌ها در کنار شما هستند و شما از کنارش به راحتی عبور می‌‌کنید حواس پنجگانه خود را تقویت کنید به عنوان مثال یاد بگیرید چگونه به سخنان اطرافیان و فرد مورد نظرتان گوش کنید‌‌. مشتاقانه و با دقت گوش دادن به سخنان طرف مقابل این احساس را بیدار نموده كه وی و سخنانش با ارزشند، این احساس خاص بودن سبب تقویت خودباوری و ارزشمند بودن طرف مقابل می‌گردد مسلماً شخصی كه چنین احساسی را درون زن و مردی ایجاد نماید جذاب و خواستنی‌تر خواهد بود‌‌.
سازگاری در رابطه را محک بزنید و به شم‌تان اعتماد كنید: اساس یک رابطه سالم و عاشقانه داشتن سازگاری است ممکن است با زنان و مردان زیادی روبرو شویم پیدا کردن کسی که با او احساس راحتی و اطمینان كنید ارزش جستجو را دارد وقتی زن و مردی با یكدیگر سازگار باشند یك رابطه دو طرفه راحت به جریان می‌‌افتد‌‌. بعضی جنبه‌های سازگاری به نگرش‌های کلیدی در مورد روابط زناشویی، خانواده، كار، پول، دین و سیاست مربوط می‌‌شود‌‌. بهترین معیار سازگاری ‌این است که زن و مرد از همنشینی با همدیگر لذت ببرند. هنگامی‌‌كه به شم و شهودتان اعتماد كنید هیچگاه اشتباه نخواهید كرد به صدای درون خود گوش دهید.
منبع:‌ دنیای سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha