سلامت نیوز : معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت از تدوین سند جامع ارتقای سلامت روان کشور با تولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ علی اسدی گفت: وزارت بهداشت در این سند شرح وظایف مختلفی برای هر یک از دستگاهها، وزارتخانه ها و سازمان های مرتبط به منظور ارتقاء سطح سلامت روان کارکنان تدوین کرده است.

وی افزود: سند جامع ارتقاء سلامت روان کشور به وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم و تحقیقات، کشور، دفاع، جهاد کشاورزی، نفت، شهرداری استان تهران و سازمان پزشکی قانونی ابلاغ شده که بعد از تشکیل کارگروه هایی با این وزارتخانه ها در شورای سلامت و امنیت غذایی کشور مصوب می شود.

ضرورت آموزش مهارتهای زندگی به کارکنان دستگاهها

معاون اجرایی دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد همچنین خاطرنشان کرد: دستگاه ها و وزارتخانه ها باید به منظور ارتقای افراد در زمینه مهارتهای زندگی و سبک زندگی به کارکنان آموزش های لازم را بدهند.

وی با بیان اینکه طبق تعریف سازمان جهانی بهداشت، سلامت شامل سلامت جسمی، روانی و رفاه اجتماعی است، افزود: مسائلی مانند فشارهای اقتصادی و اجتماعی، هزینه ها، عدم تناسب توانایی های افراد با کار، جابجایی نیرو، تغییر شغل، نداشتن امنیت شغلی و ورود و خروج افراد جدید در محیط کار می تواند تهدیدی برای سلامت روان افراد در محیط کار باشد.

تأثیر سبک زندگی بر سلامت روان

این کارشناس سلامت روان با اشاره به اینکه سبک زندگی افراد تأثیر بسزایی بر سلامت روان دارد گفت: افراد با بکارگیری مهارتهای دهگانه از جمله مهارت حل مسئله، ‌خودآگاهی، همدلی، تصمیم گیری،‌تفکر خلاق، کنترل خشم و استرس و ارتباط موثر در زندگی می‌توانند برای ارتقاء سلامت روان خود و کم کردن استرس های ناشی از کار موفق تر باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha