سلامت نیوز : عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با نگرانی نسبت به افزایش آمار معتادان زن در کشور گفت: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه در زمینه اعتیاد زنان کافی نیست.

محمداسماعیل سعیدی در گفت و گو با پانا، با بیان اینکه زن محور خانواده به شمار می رود، اظهار داشت: رشد اعتیاد در میان زنان می تواند تهدیدی برای خانواده ها و جامعه باشد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای جلوگیری از افزایش تعداد معتادان زن تنها دادن هشدار کافی نیست، گفت: برای جلوگیری از این معضل اجتماعی باید در ابتدا شرایطی را به منظور پیشگیری فراهم کرد و راه های آموزشی را به خانواده ها ارائه داد ضمن اینکه هم اکنون اقدامات پیشگیرانه نیز کافی نیست.
وی تصریح کرد: زنان معتاد نسبت به مردان معتاد در شرایط دشوارتری هستند و باید شرایط و حمایت ها برای ترک اعتیاد آن ها بیشتر از مردان فراهم باشد و باید مراکز ترک اعتیاد زنان قابلیت دسترسی بیشتری داشته باشند تا امکان ترک اعتیاد آن ها بیشتر وجود داشته باشد.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر، وزارت بهداشت و سازمان بهزیستی سازمان‌ هایی هستند که در حوزه اعتیاد زنان مسئولیت دارند.
رحمانی فضلی وزیر کشور اخیرا در جشنواره معرفی آثار مکتوب در زمینه مبارزه با مواد مخدر آمار زنان معتاد طی سال‌های اخیر را رو به افزایش اعلام کرده و گفت: این آمار از 5.2 به 9.8 درصد رسیده و این یک فاجعه است.
همچنین شهیندخت مولاوردی معاون رئیس جمهور در امور بانوان نیز درباره افزایش 10 درصدی آمار معتادان زن اعلام کرده است که ستاد مبارزه با مواد مخدر کمیته تخصصی زنان و خانواده را به دبیرکلی خانم بنیانیان تشکیل داده است و من نیز عضو کمیته تخصصی آن هستم علاوه بر آن به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیشنهاد تشکیل کارگروهی را برای برنامه ریزی در زمینه وضعیت زنانی که به تازگی مواد مخدر را ترک کرده‌اند داده‌ایم، چرا که این زنان نباید به حال خود رها شوند چون ممکن است دوباره به مصرف مواد مخدر روی بیاورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha