سلامت نیوز : در حالی که یک نماینده مجلس از پیش بینی نشدن اعتبار برای ماندگاری پزشکان و متخصصان در مناطق محروم خبر داد، یک مسئول در وزارت بهداشت با اشاره به این که در سال آینده ارتقای شغلی پزشکان خانواده در روستاها عملیاتی می شود، گفت: پرداختی پزشکان خانواده در روستاها افزایش می یابد.دکتر مقیمی رئیس مرکز توسعه شبکه وزارت بهداشت با بیان این مطلب به خراسان گفت: وزارت بهداشت با سازمان بیمه سلامت برای تامین منابع مالی بیمه روستایی و برنامه پزشک خانواده در روستاها تعاملات خوبی دارد. وی افزود:با توجه به بودجه سال آینده و در صورت تامین منابع مالی پرداختی پزشکان خانواده در روستاها افزایش می یابد تا به ماندگاری آن ها در روستاها کمک کند.

بنا به گفته این مسئول ارتقای شغلی پزشکان خانواده در روستاها نیز یکی از مواردی است که به صورت جدی دنبال می شود و امیدواریم با انجام این اقدامات از ریزش پزشکان و متخصصان در مناطق محروم جلوگیری شود. این در حالی است که حمیدرضا عزیزی عضو کمیسیون بهداشت مجلس به فارس گفته بود اکنون یکی از مشکلات حوزه سلامت این است که متاسفانه در سال‌های اخیر به دلیل نبود حمایت های مالی متخصصان در مناطق محروم یا جذب نمی شدند یا به مدت طولانی در این مناطق نمی ماندند که متاسفانه این موضوع نیز در بودجه امسال نادیده گرفته شده و با کاهش ۱۹درصد بودجه روبه رو شده است.

دکتر مقیمی رئیس مرکز توسعه شبکه همچنین درباره اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع به خراسان گفت: در دوره جدید برای رفع نواقص برنامه پزشک خانواده، گروهی برای آسیب شناسی این برنامه در ۲ استان مازندران و فارس تشکیل و در این طرح نظرات منتقدان و موافقان طرح، پزشکان، انجمن پزشکان عمومی و متخصصان گردآوری شد. وی افزود: این نظرات در حال تحلیل است و به زودی به وزیر بهداشت ارائه می شود و پس از آن نسخه 02 برنامه پزشک خانواده اصلاح و اجرا می شود. این مسئول در پاسخ به این که آیا در این مرحله برنامه پزشک خانواده در تمام استان ها اجرا می شود گفت: این برنامه پس از اصلاح در همان ۲ استان مازندران و فارس اجرا می شود اما براساس بند ج ماده ۳۲ قانون برنامه پنجم توسعه این برنامه باید گسترش یابد اما هنوز نمی توان زمان دقیقی برای اجرای سراسری آن اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha