پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 102204

قبل از آرایش صورت‌ تان را با آب سرد بشویید تا منقبض‌ شدن رگهای زیر پوستی کمی حال پوست را جا بیاورد.

لوازم آرایشی ضد خستگی و بی‌ خوابی
سلامت نیوز : یک شب بی‌خوابی یا یک روز پرکار می‌تواند به کلی ظاهری متفاوت از ما بسازد، آنقدر که هر غریبه‌ای با یک نظر می‌فهمد که چقدر خسته‌ایم اما گاهی بعد از یک شب بی‌خوابی یا یک روز پرمشغله یک قرار مهم داریم یا دعوت به یک مهمانی شده‌ایم که اصلا نمی‌خواهیم با همان ظاهر خسته در جمع حاضر شویم و به همه جواب دهیم که چرا اینقدر خسته‌ایم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مجله زندگی ایده آل ؛ در این مواقع لوازم آرایشی می‌توانند حسابی به کمک بیایند و خستگی‌ها را از روی صورت پاک کنند. البته باید قبل از هر کاری صورت‌تان را با آب سرد بشویید تا منقبض‌شدن رگ‌های زیر پوستی کمی حال پوست را جا بیاورد. بعد از شستن دست به کار شوید و خستگی‌ها را به روش‌هایی که برای‌تان می‌‌گوییم، بپوشانید.

1. باید تیره شود: این قسمت ابرو را با ضربات نرم مداد پر کنید، چراکه وقتی ابرو حالت خوبی داشته ‌باشد دیگر پف چشم خیلی جلب‌توجه نمی‌کند.

2. کانسیلر روشن‌کننده بزنید: با اسفنجی مناسب کانسیلر را دقیقا زیر پف‌ها بزنید و بعد به سمت بینی محو کنید. حواس‌تان باشد که نباید کانسیلر را به سمت بالا ببرید.

3. سایه قهوه‌ای بزنید: باید روی پلک را کامل با سایه قهوه‌ای بپوشانید، یعنی از خط مژه‌های بالا تا فرورفتگی بالای چشم، این تیرگی تا حد زیادی ایرادهای پلک را می‌پوشاند  و کاری می‌کند که پف‌های زیر چشم کمتر به نظر برسند.

4. با مداد قهوه‌ای یا برنز بکشید: سایه پررنگ روی خط مژه بالا و پایین کاری می‌کند که چشم‌ها زیبایی خود را بیشتر نشان دهند و درنتیجه آنقدر چشم‌ها جلوه کنند که دیگر ورم‌های زیر چشم به نظر نیایند.

5. کمی مژه مصنوعی: اگر می‌خواهید سنگ‌تمام بگذارید در این قسمت مژه مصنوعی استفاده کنید و بعد برای اینکه همه مژه‌ها یکدست شوند تمام مژه‌ها را دو دور ریمل بزنید.

پف چشم را برطرف کنید

کمبود خواب، کم‌آ‌بی و حتی برخی آلرژی‌ها می‌توانند باعث شوند که از رگ‌های ضعیف خونی زیر چشم کمی مایع تراوش کند و ورم‌هایی ایجاد شود. برای محوکردن این حالت چیزهایی که نیاز دارید:

1. یک کانسیلر مایع با رنگ روشن: با چنین کانسیلری می‌توانید کاری کنید که فرورفتگی‌ها و برآمدگی‌های زیر چشم کمتر جلب توجه کنند و درنتیجه پف‌های زیر چشم کمتر دیده ‌شوند. رنگ این کانسیلر حتما باید دو درجه از رنگ طبیعی پوست خودتان روشن‌تر باشد.

2. یک سایه قهوه‌ای نرم: هرقدر رنگ سایه مات‌تر باشد بهتر است، چون رنگ‌های مات خطوط ریز را تا حد زیادی می‌پوشانند.

3. ریمل حجم‌دهنده: وقتی مژه‌ها حسابی حجم پپدا کنند، جلب توجه می‌کنند و درنتیجه نمی‌گذارند ورم‌های زیر چشم خیلی به‌نظر بیایند.

پوست خشک شده را نجات دهید

کمبود خواب در مکانیسم‌های سلول‌های پوستی اختلال به وجود می‌آورد و حتی می‌تواند تولید هورمون مربوط به استرس یعنی کورتیزول را افزایش دهد که این افزایش به ساختار اصلی پروتئین‌های پوست آسیب می‌زند و درنتیجه پوست ظاهری خشک و بدون طراوت پیدا می‌کند. در چنین موقعیتی بهترین راه استفاده از سرم‌ها یا کرم‌های رطوبت‌رسان است به‌خصوص کرم‌هایی که حاوی ویتامین C برای احیای پوست هستند؛ البته نوشیدن آب زیاد هم می‌تواند کمک کننده باشد. اگر هم به دنبال مواد طبیعی هستید ژل گیاه آلوورا می‌تواند در این مواقع حسابی به فرایند بازسازی پوست کمک کند.

به داد لب‌‌ها برسید

وقتی خیلی خسته می‌شوید احتمالا  لب‌های‌تان رنگ‌پریده و پوسته پوسته  می‌‌شوند که این حالت بیشتر از همه نشان‌دهنده از دست‌ دادن آب پوست است. از طرف دیگر سلول‌های مرده روی لب نه تنها ظاهری ناخوشایند به صورت می‌دهند بلکه آزاردهنده هم هستند. برای رهایی از این سلول‌های مرده روی لب می‌‌توانید یک مخلوط چسب مانند از جوش‌شیرین و آب درست کنید و بعد خیلی آرام با نوک انگشت روی لب بمالید و ماساژ دهید. وقتی این پوسته‌های خشک شده از سطح لب جدا شدند با یک کرم مرطوب‌کننده لب‌ها را چرب کنید. اگر بتوانید از بالم‌های مخصوص لب استفاده کنید خیلی بهتر است چون مواد درون آنها به‌گونه‌ای است که حالت لب را بهتر می‌کنند.

گونه‌ها را براق کنید

یک رژگونه هلویی رنگ کرمی می‌تواند کمی به صورت طراوت ببخشد و کاری کند که حلقه‌های سیاه زیر چشم کمتر جلب‌توجه کنند. رژگونه‌های کرمی کمی درخشندگی را روی گونه‌ها ایجاد می‌کنند، بنابراین کدری پوست کمتر به‌نظر می‌رسد و صورت خسته کمتر کدر و پژمرده جلوه می‌کند.

پف صورت را بپوشانید

صورت‌های خسته معمولا پف‌آلود به نظر می‌رسند، برای پوشاندن این پف ‌آلودگی پیشنهاد می‌کنیم زیر رژگونه‌‌تان را کمی تیره کنید؛ برای این کار می‌توانید از پودری برنزه که دو یا سه درجه تیره‌تر از پنکیک مورد استفاده‌تان است مصرف کنید یا حتی برای این قسمت کرم پودری تیره به کار ببرید، شما باید استخوان زیر گونه را تیره کنید. بعد از این کار سراغ خط فک و شقیقه‌ها بروید و آن بخش‌ها را هم تیره کنید و درنهایت با یک برس یا اسفنج آرایشی بزرگ رنگ پوست را یکنواخت کنید. یادتان باشد مرز بین رنگ‌ها نباید مشخص باشد وگرنه چهره‌ای مصنوعی پیدا می‌کنید.

1. کانسیلر کرمی بزنید: با اسفنج کانسیلر فقط روی قسمت‌های تیره را بپوشانید، گوشه‌های داخلی را فراموش نکنید؛ جایی که معمولا بیشتر از هر جای دیگری تیرگی و کبودی دارد.

2. پودر برای این قسمت است: همان پودر ماتی را که انتخاب کرده ‌بودید را روی این قسمت بزنید، اگر اسفنج‌تان کمی مرطوب باشد، بهتر جذب می‌شود.

3. سایه قهوه‌ای برای این منطقه است: فرورفتگی پلک را سایه قهوه‌ای تیره بزنید تا باعث شود چشم‌ها بازتر به نظر برسد.

4. نوبت مداد چشم است: توصیه می‌کنیم داخل چشم را کامل تیره کنید، این کار جلوه چشم‌ها را بیشتر می‌کند و در نتیجه تیرگی‌ها کمتر جلب توجه می‌کنند.

5. در کناره چشم خط بکشید: با همان مدادی که داخل چشم‌های‌تان را کشیده ‌بودید، کناره‌های چشم و روی خط مژ‌ه‌ها  را هم تیره کنید.

6. کمی رنگ دهید: با یک مداد آبی نرم روی خط قهوه‌ای که کشیده‌ بودید خطی دیگر بکشید، بیشتر روی دو سوم خارجی خط مژه‌ها تمرکز کنید، رنگ آبی کاری می‌کند که سفیدی چشم درخشان‌تر به نظر برسد..

7. دو ردیف ریمل بزنید: با یک ریمل ضدآب دو بار مژه‌ها را بپوشانید تا کمی حلقه‌های سیاه محو شوند.

فرمژه‌ چشم‌ها را بیدار می‌کند

اگر مژ‌ه‌ها فر شده باشند چشم‌ها  ظاهری بازتر و سرحال‌تر پیدا می‌کنند و خواب‌آلودگی و خستگی آنها کمتر جلوه می‌کند. برای اینکه مژه‌ها بهتر فر بخورند یک‌بار از میانه دستگاه فرمژه‌ها روی مژه‌ها  بگذارید و یک‌بار هم گوشه خارجی مژه‌ها را فر بزنید و درنهایت با ریمل به مژه‌ها رنگ بدهید.

ابروها را پهن کنید

اگر ابروها را کمی و فقط کمی پهن‌‌‌تر کنید، توجهات را بیشتر به سمت بالای چشم می‌‌برید، یعنی دیگر کسی چندان به زیر چشم شما نگاه نخواهد کرد تا متوجه سیاهی‌ها شود. می‌توانید با یک برس زاویه‌دار سایه، سایه قهوه‌ای خاکستری داخل ابرو را پر کنید و به آن فرم دهید.

کبودی‌های زیر چشم را بپوشانید

بعد از یک روز خسته‌کننده یا یک شب بی‌خوابی اولین چیزی که سراغ‌مان می‌آید هاله‌های تیره زیر چشم‌هاست كه برای محو کردن این حالت به چیزهایی نیاز دارید كه عبارتند از:

یک کانسیلر کرمی شکل: اگر می‌خواهید سایه‌ای با تن رنگ آبی انتخاب کنید،‌ باید کانسیلر شما پایه‌ رنگ زرد داشته باشد. اگر رنگ پوست‌تان کمی تیره و سبزه است از کانسیلر هلویی رنگ استفاده کنید. همچنین کانسیلر باید کرمی و نسبتا غلیظ باشد تا به‌خوبی روی پوست پخش شود و خطوط ریز این قسمت را بپوشاند.

یک پودر مات: پودری که تقریبا هم‌رنگ پوست خودتان باشد نه‌تنها باعث پایداری بیشتر کانسیلر می‌شود که مانع براقی این قسمت نیز می‌شود.

مداد چشم قهوه‌ای تیره: به دنبال مدادی ضدآب باشید که به راحتی نریزد و بیشتر تیرگی داشته ‌باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha