پنجشنبه ۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۴
کد خبر: 102207

معمولاً افرادی که ورزش می کنند، یک یا چند وسیله ورزشی در منزل دارند تا در شرایطی که امکان ورزش کردن در بیرون از منزل وجود ندارد، از آن استفاده کنند.محققان ورزشی توصیه می کنند که در شرایط آلودگی هوا، از انجام حرکات ورزشی بپرهیزید.

8 اشتباه در استفاده از ترد میل
سلامت نیوز : معمولاً افرادی که ورزش می کنند، یک یا چند وسیله ورزشی در منزل دارند تا در شرایطی که امکان ورزش کردن در بیرون از منزل وجود ندارد، از آن استفاده کنند.محققان ورزشی توصیه می کنند که در شرایط آلودگی هوا، از انجام حرکات ورزشی بپرهیزید، ما نیز بر رعایت توصیه آنها تأکید می کنیم. اما در زمانی که قصد دارید از وسیله ورزشی به نام تردمیل در منزل استفاده کنید باید نکاتی را در نظر داشته باشید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ در این مطلب به اشتباهاتی که ممکن است هنگام ورزش با تردمیل انجام دهید و نکاتی در این زمینه اشاره شده است تا شما بتوانید ضمن استفاده صحیح از این وسیله، حداکثر کالری را بسوزانید.

۱ - استفاده از کفش های نامناسب:هنگام انتخاب کفش بهتر است از کفش هایی با لایه های اضافه در کف استفاده کنید تا از پاشنه و استخوان کف پا در هنگام ضربه خوردن به زمین محافظت شود. این کفش باید مخصوص دو یا پیاده روی باشد.

۲ - هنگام ورزش به پاهای خود نگاه می کنید:

این کار می تواند تعادل شما را به هم بزند. به پشت گردن فشار وارد می کند و باعث می شود شما صاف نایستید، علاوه بر آن باعث می شود لگن به سمت پشت تمایل پیدا کند. این حالت روی ستون مهره ها، لگن و زانوها فشار وارد می کند. هنگام استفاده از تردمیل، به جلو نگاه کنید، شانه ها را صاف نگه دارید و سینه باز باشد در این حالت لگن، زانو و کمر در حالت درست قرار دارد.

۳ - ابتدا پاشنه پا را صاف روی تسمه قرار می دهید:قرار دادن کف پا به صورت صاف روی زمین می تواند روی عضله فشار وارد کند. زیرا در این حالت به هنگامی که تردمیل به جلو حرکت می کند فرد به سمت عقب خم می شود در نتیجه فشاری که از لگن و کمر به عضله کمر وارد می شود، می تواند باعث بر هم خوردن تعادل شما شود.پس سعی کنید تا حد امکان در حالت صاف قرار گیرید و به حالت معمولی راه بروید یا بدوید. ابتدا جلوی پا را روی تردمیل بگذارید نه پاشنه پا را.

۴ - انجام حرکات یکنواخت

شاید کار با تردمیل به طور روزانه راحت باشد اما به مرور زمان بدن به این نوع ورزش عادت می کند و تأثیرگذاری آن نیز کمتر می شود. سعی کنید هر ۴ هفته حداقل یک قسمت از ورزش خود را تغییر دهید، از جمله پیاده روی در هوای آزاد، ایجاد تغییر در برنامه روزانه از وارد شدن فشار روی عضله و مفصل پیش گیری می کند.

۵ - دست ها را در کنار قرار می دهید :شل کردن دست ها و کمک نگرفتن از آن هادر ورزش نمی تواند موثر باشد. قرار دادن دست ها به این شکل باعث مصرف انرژی بیشتر و کاهش زمان تعیین شده برای ورزش می شود.با افزایش سرعت و رسیدن به حالت دو، دست ها را خمیده متقارن با زاویه ۹۰ درجه قرار دهید. این حالت به چرخیدن بالا تنه نیز کمک می کند. دست ها را سفت نگیرد.

۶ - گام ها را بلند برمی دارید:با این کار انرژی بیشتری مصرف می کنید بنابراین نمی توانید برای مدت طولانی ورزش کنید و احتمال آسیب دیدگی نیز افزایش می یابد. احتمال دارد که به قسمت جلوی تردمیل نیز برخورد کنید و زمین بخورید بهترین روش دو، برداشتن ۳ گام در هر ثانیه است بدون اینکه پا را کاملاً از زمین بردارید.

۷ - از دستگیره های دستگاه استفاده می کنید:

پیاده روی روی سطح شیبدار کالری بیشتری می سوزاند، اما هنگامی که از دستگیره های تردمیل کمک می گیرید، کالری کمتری می سوزانید به همان گونه که از یک تپه بالا می روید، روی تردمیل راه بروید. باید تقریباً صاف باشید با خمیدگی ۵ درجه به سمت جلو. خمیدگی طولانی مدت هر قسمت باعث می شود بدن به طور طبیعی برای حفظ تعادل تلاش کند و در نتیجه دچار کمردرد می شوید.

پس بدن را صاف نگه دارید تا عضلات اصلی درگیر شود. اما اگر نمی توانید حالت بدن را نگه دارید، سرعت تردمیل را کم کنید.

۸ - افراط در ورزش:درد بیش از حد عضله، افزایش ضربان قلب و دردهایی که با هر بار ورزش کردن بدتر می شود، نشانه زیاد ه روی در ورزش است در صورت بروز علایم گفته شده، ورزش ها را قطع کنید. برنامه ورزشی خود را دوباره ارزیابی کنید. ورزش های شدید را تنها ۲ تا ۳ بار در هفته انجام دهید و ورزش های متعادل را هفته ای ۳ تا ۵ بار.با تکرار کردن ورزش، بدن عادت می کند و وزن ثابت می ماند. ۳ بخش مهم ورزش شامل مدت زمان، شدت و تکرار است. برای به دست آوردن نتیجه بهتر، تنها یکی از این بخش ها را طی هفته افزایش دهید. اگر تصمیم گرفته اید که این هفته مسافت طولانی تری بروید، سعی نکنید سریع تر بدوید. شدت ورزش را تنها موقعی افزایش دهید که مدت زمان و دفعات آن را افزایش داده اید، آن هم هر بار تنها ۱۰ درصد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha