سلامت نیوز : بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰ نرخ بیکاری در کل کشور ۸ / ۱۴ ٪ است که در مورد معلولین این نرخ به ۲۱٪ افزایش یافته است و استان تهران جزو سه استانی است که بیشترین نرخ بیکاری معلولین را دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ بر اساس نشریه‌ای که مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با عنوان «بررسی ویژگیهای فعالیت معلولین کشور» را منتشر کرد است. طبق نتایج سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۰، ۱۷۶۵۹ / ۱ نفر در کشور دارای معلولیت هستند این مساله به این معنا است که نرخ معلولیت در کشور ۳۶ / ۱ است.

استان خراسان جنوبی، گلستان، خراسان شمالی، فارس و چهارمحال و بختیاری دارای بیشترین نرخ معلولیت و استان‌های البرز، تهران، سیستان و بلوچستان، آذربایجان شرقی و سمنان دارای کمترین نرخ معلولیت در کشور هستند.

بر اساس این گزارش همچنین نرخ معلولیت در شهر‌ها بیشتر از روستا هاست که این امر می‌تواند ناشی از خطراتی چون تصادفات رانندگی حوادث ناشی از کار و.. باشد و از میان کل شاغلان کشور ۱۹۱۹۸۲ نفر معلول هستند یعنی کمتر از ۱ درصد شاغلین را افراد معلول تشکیل می‌دهند.

نرخ بیکاری در کل کشور ۸ / ۱۴ ٪ است که در مورد معلولین این نرخ به ۲۱٪ افزایش یافته است.

قابل ذکر است که: استان خراسان جنوبی با بیشترین نرخ معلولیت و بیشترین فعالیت معلولین کمترین نرخ بیکاری معلولین را دارد در حالی که سیستان و بلوچستان، البرز، تهران و خوزستان بیشترین نرخ بیکاری معلولین را در اختیار دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha