سلامت نیوز : معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران گفت: گرانی دارو، کمبود داروهای خاص، اشتغال و تسهیلات بانکی از اساسی ترین مشکلات بیماران خاص است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ علیرضا یونسی صبح چهارشنبه 4 دی ماه 92 در جلسه کمیته بیماران خاص که در استانداری مازندران برگزار شد، با بیان اینکه گرانی دارو، کمبود داروهای خاص، اشتغال و تسهیلات بانکی از اساسی ترین مشکلات بیماران خاص است، اظهار کرد: در این راستا طی هفته آینده نشستی با نمایندگان موسسات، صندوق‌های قرض‌الحسنه و بانک‌های دولتی جهت بهبود وضعیت بیماران خاص برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین نشستی با خیرین استان جهت کمک بیشتر به بیماران خاص برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران در خصوص مشکلات بیماران خاص در استان گفت: گزارشی از وضعیت این بیماران تهیه و به تمام فرمانداران شهرستان ابلاغ می‌شود تا نسبت به برگزاری جلسه با خیرین آن شهرستان جهت اخذ کمک به این افراد لحاظ شود.

یونسی با بیان اینکه اشتغال از جمله دغدغه های بیماران خاص در مازندران است، افزود: بیمارانی که دارای توانایی بالایی هستند، می‌توان به سازمان‌ها جهت اشتغال معرفی کنیم.

وی به چندگانگی قیمت دارو اشاره ‌و اظهار کرد: مقرر شد نامه‌ای از سوی استاندار مازندران درخصوص رفع مشکلات چندگانگی قیمت دارو برای بیماران خاص به معاون اول رئیس جمهور تنظیم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه جلوگیری از افزایش آمارسالانه بیماران خاص مدنظر است افزود: طی سه ماه آینده باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی راهکار علمی جهت کاهش این موضوع در دستور کار قرار گیرد.

یونسی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیماران خاص رنج و مشکلات ناشی از بیماری خود را تحمل می‌کنند، خانواده‌های آنان نیز از نظر روحی و روانی دچار آسیب می‌شوند که باید نسبت به کاهش آسیب‌های این بیماران در خانواده چاره اندیشی جدی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha