سلامت نیوز : مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی در مازندران گفت: با وجود 15 بخش دیالیز در استان، متاسفانه بیماران برای درمان در نوبت‌های طولانی بخش دیالیز هستند که باید در این خصوص تمهیداتی اندیشیده شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حسینی، امروز، چهارم دی در جلسه کمیته بیماران خاص که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: افزایش آمار بیماران دیالیزی در مازندران سرسام آور است. متاسفانه سطح بیماران خاص از حجم بالایی برخوردار است.

وی یادآور شد: آمار بیماران خاص در مازندران رو به رشد است. باید درموضوع پیشگیری اقدامات موثرتری صورت گیرد.

حسینی، کمبود دستگاه همودیالیز را در استان از جمله مشکلات عنوان کرد و افزود: دستگاه‌های همودیالیز در بیمارستان‌های استان 20 تا 25 درصد کارایی دارند که این امر سبب گلایه‌های بیماران شده است.

وی، نبود بخش دیالیز در برخی بیمارستان‌های مازندران و نبود بیمه تکمیلی را از دیگر مشکلات بیماران کلیوی در استان عنوان کرد.

مدیرعامل انجمن بیماران کلیوی در مازندران خاطرنشان کرد: مقرر شده است موضوع اختصاص یارانه داروها در استان‌ها عملیاتی شود. متاسفانه این امر تاکنون عملیاتی نشده است.

حسینی، مازندران را ضعیف ترین استان در بخش پیوند کلیه دانست و ادامه داد: نبود آزمایشگاه تخصصی برای بیماران کلیوی به خصوص بیمارانی که قصد پیوند کلیه دارند از مشکلات این بخش است. 1125 بیمار دیالیزی و 782 بیمار پیوندی در استان داریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha