سلامت نیوز : رییس دپارتمان روان پزشکی و رفتارشناسی ژنومیک بیمارستان روزبه گفت: توجه به کلیت انسان و اینکه انسان مجموعه‌ای از عناصر است در علوم اعصاب و کسانی که در این رشته فعالیت می‌کنند، ضروری بوده و به درمان بیماران کمک می‌کند.

دکتر اسماعیل شاهسوند در گفت وگو با ایسنا ، گفت: در علم اعصاب اینکه فقط بر روی یک مولکول و یا نرون کار کنیم به تنهایی کافی نیست، بلکه باید این موضوع را نیز در نظر بگیریم که انسان در محیطی زندگی می‌کند که آن محیط بر روی نرون‌ها و مولکول‌های وی تاثیرگذار است، بنابراین یک متخصص علوم اعصاب برای درمان انسان باید محیط اطراف وی را نیز بشناسد.

رییس دپارتمان روان پزشکی و رفتارشناسی ژنومیک بیمارستان روزبه تاکید کرد: پزشکان باید از بیماران مبتلا به بیمار‌ی‌های اعصاب حتما شرح حال کامل بگیرند.

شاهسوند در توضیح اظهاراتش گفت: برای مثال برخی متخصصان هنگامی که یک فرد با مشکل میگرن به آنها مراجعه می‌کند تلاش زیادی برای شناخت هر چه بیشتر بیمار و شرایط محیطی و وضعیت او ندارند و ممکن است به سرعت برای وی دارویی تجویز کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این در حالی است که پزشک باید وضعیت کلی بیمار را نیز در نظر بگیرد و شناخت کافی در خصوص اینکه به عنوان مثال بیمار در چه شرایطی کار یا زندگی می کند و آیا استرس دارد یا خیر را نیز مدنظر بگیرند.

این فوق تخصص روانپزشکی ژنومیک گفت: به عنوان مثال میگرن در پزشکی یعنی اتساع و انقباض عروق مغزی. به همین علت می توان برای بیمار دارو نیز تجویز کرد اما باید به شرایط محیطی که فرد در آن قرار دارد نیز توجه کرد و میگرن بیمار را با توجه به وضعیت وی مثل احتمال استرس در او درمان کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha