سلامت نیوز : مرحله اول واکسیناسیون فلج اطفال از 21 تا 25 دی ماه و مرحله دوم از 26 تا 30 بهمن ماه سال جاری به صورت همزمان در استان سیستان و بلوچستان اجرا می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر طباطبایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در اولین جلسه ستاد اجرایی واکسیناسیون فلج اطفال اظهار داشت: مشارکت عمومی، نظارت دقیق و اطلاع رسانی رسانه ها به مردم، نقش بسزایی در ارتقای واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال دارد.

وی گفت: حفظ دستاوردهای برنامه ریشه کنی فلج اطفال در کشورمان از حساسیت ویژه‌ای برخوردار بوده و همجواری با دو کشور دارای موارد بیماری در مرز شرقی در هر زمان خطر امکان بازگشت مجدد بیماری را در سطح وسیعی بوجود آورده است.

وی ادامه داد: بر اساس تجربیات سالهای گذشته و بروز موارد ابتلا به بیماری فلج اطفال در دو کشور همسایه استان (افغانستان و پاکستان) مراقبتهای بهداشتی و اجرای صحیح برنامه واکسیناسیون ضرورتی دو چندان دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، نظارت دقیق کارشناسان بهداشتی بر اجرای طرح واکسیناسیون و همچنین آگاهی بخشی و اطلاع رسانی در سطح وسیع با کمک رسانه های جمعی استان را مورد تاکید قرار داد.

دکتر طباطبایی در این برنامه از آغاز به کار ستاد اجرایی واکسیناسیون فلج اطفال خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha