سلامت نیوز : معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت از آغاز درمان اولین گروه دانش‌آموزان شین‌آبادی از دوشنبه هفته آینده خبر داد و تاکید کرد که طرح درمانی این بیماران اکنون مشخص شده و مشکلی از بابت درمان این دانش‌آموزان وجود ندارد.

دکتر محمودرضا محقق در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره اقدامات انجام شده برای درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی، گفت: به این منظور اعتباری از منابع داخلی وزارت بهداشت در نظر گرفته شده است. همچنین مقرر شده که مبلغی هم از سوی ریاست جمهوری جهت درمان این دانش‌آموزان به وزارت بهداشت تخصیص یابد.

وی در این باره ادامه داد: اقدامات درمانی این دانش‌آموزان در حال اجراست و اولین سری این بیماران دوشنبه هفته آینده بستری می‌شوند تا درمانشان آغاز شود.

محقق در این باره افزود: این دانش‌آموزان کلا 13 نفرند، اما در مرحله اول سه نفرشان بستری می‌شوند تا اقدامات درمانی اولیه برای آنها انجام شود.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر آن که پیش از این اعلام شده بود که 30 آذر ماه درمان این دانش‌آموزان آغاز می‌شود، گفت: از آنجا که درمان این دانش‌آموزان کار حساسی است، مقرر شد که برنامه‌ریزی درمانی دقیق برای آنها صورت گیرد. به این ترتیب تیمی چهار نفره در مورد درمان این دانش‌آموزان تصمیم می‌گیرد که جمعا این تیم چهار نفره کارشان را از شنبه گذشته (30 آذرماه) آغاز کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در مجموع طرح درمانی این دانش‌آموزان اکنون به صورت کامل مشخص است و کار درمانشان از دوشنبه هفته آتی آغاز می‌شود.

محقق با بیان اینکه وزارت بهداشت تمام تلاش خود را انجام می‌دهد تا مراحل درمان این دانش‌آموزان بدون مشکل پیش رود، افزود: متاسفانه در این زمینه جو نامناسبی ایجاد شده است و به نوعی وزارت بهداشت مظلوم واقع شده است. با وجود آنکه تمام تلاشمان را بابت درمان این دانش‌آموزان انجام می‌دهیم، اما شنیده می‌شود که می‌گویند هیچ کاری صورت نگرفته است. ما تمام تلاشمان را انجام می‌دهیم تا این امر بدون مشکل پیش رود. البته دوستان نیز باید مقداری صبر داشته باشند تا بتوانیم کار را با مدیریتی صحیح پیش بریم.

وی در پاسخ به سئوال ایسنا درباره کمک وزارت آموزش و پرورش جهت درمان دانش‌آموزان شین‌آبادی، گفت: آموزش و پرورش نیز مانند وزارت بهداشت از بدنه دولت است. متاسفانه به نقل از من عنوان کرده بودند که آموزش و پرورش پولی در این زمینه نداده است. هیچ گاه چنین حرفی را نزدم، چرا که آموزش و پرورش نیز مانند وزارت بهداشت یک سازمان دولتی است و هر پولی که می‌گیرد از حوزه دولت است و بابت آن برنامه دارد.

معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت در پایان تاکید کرد: در مجموع اقدامات درمانی دانش‌آموزان شین‌آبادی در حال انجام است و مشکلی از این بابت نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha