سلامت نیوز : رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: فیزیوتراپی امروزه 50 درصد وابسته به دستگاه‌هاست و 50 درصد وابسته به دست و هنرهای دستی فیزیوتراپیست‌ها.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ اسماعیل ابراهیمی در حاشیه مراسم افتتاحیه چهاردهمین سمینار ملی و اولین سمینار بین‌المللی فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در گفت‌وگو با فارس به چالش‌های پیش رو در فیزیوتراپی اشاره داشت و گفت: یکی از مهمترین چالش‌های فیزیوتراپی تعرفه‌های آن است که نه به روز است نه واقعی.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران اظهار داشت: فیزیوتراپیست‌ها وابستگی زیادی به خرید دستگاه‌های مختلف خارجی و داخلی دارند و به روز نبودن تعرفه‌ها آنها را دچار مشکل کرده است که به دنبال آن ما از شورای عالی نظام پزشکی، وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشکی، و بیمه سلامت ایرانیان انتظار داریم که تعرفه‌ها را به میزان واقعی آن تبدیل کنم چرا که این امر هم به نفع مردم است و هم به نفع فیزیوتراپی‌ها.

دبیر برد فیزیوتراپی وزارت بهداشت اظهار داشت: اگر تعرفه‌ها به روز باشد مردم سرویس بهتری دریافت می‌کنند و فیزیوتراپیست‌ها با جان و دل کار کرده و دچار مشکلات اقتصادی مثل حداقل‌ها نمی‌شوند.

ابراهیمی ادامه داد: فیزیوتراپی امروزه 50 درصد وابسته به دستگاه‌هاست و 50 درصد وابسته به دست و هنرهای دستی فیزیوتراپیست‌ها.

رئیس دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران به مشکل دیگر فیزیوتراپیست‌ها اشاره داشت و گفت: عمده همکاران ما در مقطع کارشناسی هستند و این دوره کوتاه کارشناسی نمی‌تواند همه نیازهای علمی و دانش فنی فیزیوتراپیست‌ها را تامین کند.

وی افزود: ما باید مثل همه دنیا از جمله آمریکا و کشورهای منطقه اقدام به راه‌اندازی دکترای حرفه‌ای کنیم تا با این کار به ارتقای سطح علمی همکاران کمک کنیم.

فیزیوتراپی امروزه 50 درصد وابسته به دستگاه‌هاست و 50 درصد وابسته به دست و هنرهای دستی فیزیوتراپیست‌ها گفت: از سال 1388 ضرورت این کار مصوب شد اما هنوز اجرایی نشده و فقط امسال ما در سطح کارشناسی ارشد دکتری حرفه‌ای 10 الی 15 نفر در یک دانشگاه پذیرش داشتیم اما هنوز برنامه آموزشی‌شان در شورای عالی مصوب نشده است.

ابراهیمی با انتقاد از اینکه دولت‌ها آمدند و رفتند و فقط قول دادند، گفت: متاسفانه هیچ کدام از قول‌هایی که دادند اجرایی نشد و ما از دولت تدبیر و امید و مقام عالی وزارت بهداشت انتظار داریم که برای ارتقاء فیزیوتراپیست‌ها به دکتری حرفه‌ای در شورای عالی ما را مورد عنایت قرار داده و در اجرا و تصویب این کار مار ا کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha