سلامت نیوز : یک فیزیوتراپیست گفت: شرکت‌های غربی یک بار از فروش سلاح‌های شیمیایی سود می‌برند و بار دیگر از فروش دارو و خدمات درمانی به مصدومان شیمیایی بهره می‌برند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ نورالدین کریمی مسئول برگزاری چهاردهمین سمینار ملی و اولین سمینار بین‌المللی فیزیوتراپی در مراسم افتتاحیه این سمینار اظهار داشت: اجرایی شدن دکترای حرفه‌ای فیزیوتراپی یک ضرورت برای نظام سلامت کشور محسوب می‌شود.

مسئول برگزاری چهاردهمین سمینار ملی و اولین سمینار بین‌المللی فیزیوتراپی گفت: ضرورت دارد در جایگاه مقام مسئول فرآیند توانبخشی بین‌المللی با واژه‌های جدیدی، ذهن مسئولان عالی رتبه نظام را متوجه یک فرصت بسیار استثنایی در بین کشورهای منطقه کند و برای کسب این فرصت و شناخت اهمیت آن باید برای منطقه شرق دریای مدیترانه تا خاور دور یک جغرافیای نیاز توانبخشی ترسیم کرد.

کریمی تصریح کرد: نیاز حاد مردم این منطقه به ویژه مسلمانان برای خدمات توانبخشی از یک سو و قابلیت پاسخ به این نیاز از طرف کشور جمهوری اسلامی علی‌الخصوص با در نظر گرفتن قرابت‌های فرهنگی، دینی و همجواری و مرکزیت ایران، پتانسیل همگرایی و هم‌افزایی و اتحاد مستحکمی را نوید می‌دهد که از بدو پیروزی انقلاب، نظام مقدس اسلامی به دنبال آن است.

مسئول برگزاری چهاردهمین سمینار ملی و اولین سمینار بین‌المللی فیزیوتراپی ادامه داد: از آنجا که خدمات توانبخشی در ابعاد و لایه‌های اجتماعی و فرهنگی و با آثار ذهنی _ روانی و عاطفی تحقق می‌یابد ابزاری بسیار قدرتمند برای آرمان انسانی محسوب می‌شود.

وی به نقش شرکت‌های غربی که یک بار است از فروش سلاح‌های شیمیایی سود می‌برند و بار دیگر از فروش دارو و خدمات درمانی به مصدومان شیمیایی بهره می‌برند اشاره کرد و گفت: باید تخریب، عقب‌ماندگی و تعمیق نیاز به غرب را به سودشان افزود چرا نباید بی‌ثباتی و جنگ در منطقه دامن زده نشود.

مسئول برگزاری چهاردهمین سمینار ملی و اولین سمینار بین‌المللی فیزیوتراپی تصریح کرد: مسئولیت دانشمندان مومن و آگاه منطقه حرکتی فوری برای رفع نیازهای توانبخشی این مردمان است.

کریمی افزود: دیگر نباید پای قطع شده برادر مسلمانی در عراق و افغانستان که با مین‌های تولید و کاشت برق مجروح است عامل وابستگی آنها و سو‌د‌جویان باشد.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی با تدبیر ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، اولین دانشگاه جامع توانبخشی خاورمیانه آغازگر فرآیندی همه‌جانبه هم برای فراهم‌سازی بستر پاسخ به نیاز خدمات توانبخشی و بهزیستی کشورهای همسایه و هم برای ایجاد تفاهم‌های لازم برای تربیت نیروهای متخصص و انتقال تکنولوژی به آنها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha