نوزدهمین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران با محوریت پیشگیری از سرطان‌ها 10 تا 13 خرداد ماه سال 87 در مركز همایش‌های رازی تهران بر پا می‌شود.

 دكتر ایرج خسرونیا رییس این كنگره با اعلام خبر فوق افزود: با توجه به شیوع انواع سرطان‌ها در كشور، محور اصلی این كنگره بر سرطان‌ها و پیشگیری از آنها تعیین شده است.

وی با اشاره به این كه صنعتی شدن، آلودگی هوا، استعمال دخانیات، مصرف غذاهای آماده، فریزری و سرخ كرده باعث شیوع سرطان‌ها در سال‌های اخیر در ایران شده است، آگاهی رسانی به پزشكان را در زمینه‌های فوق به عنوان اهداف این كنگره عنوان كرد.

دكتر خسرونیا تصریح كرد: در این كنگره جدیدترین یافته‌ها در زمینه‌های خون، قلب، كلیه، بیماریهای ریوی، اعصاب،‌ روماتولوژی، كلیه، ‌نفرولوژی،‌ گوارش،‌غدد مطرح خواهد شد.

وی هدف از برپایی این كنگره را افزایش دانش پزشكان در زمینه درمان‌های جدید از یك سو و از سوی دیگر بررسی مشكلات پزشكان در حضور مسئولان جامعه پزشكی برشمرد.

رییس نوزدهمین كنگره جامعه پزشكان متخصصان داخلی گفت: با توجه به شیوع مسمومیت افراد با گاز دی اكسید كربن مباحث مربوط به این حوزه نیز مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بررسی شیوع پدیده چاقی در جامعه،‌ كاهش مصرف لبنیات، افزایش تنقلات در جامعه و ... از دیگر مباحثی است كه طی روزهای برپایی كنگره مورد بحث و هم اندیشی شركت كنندگان قرار خواهد گرفت.

دكتر خسرونیا همچنین از برپایی دو كارگاه در زمینه آندوسكوپی دستگاه گوارش و اسپرومتری (دستگاه سنجش تنفس) نیز خبر داد.

رییس نوزدهمین كنگره جامعه پزشكان متخصصان داخلی گفت:‌ همچنین برای پزشكان شركت كننده در این كارگاه شامل متخصص داخلی، فوق تخصص‌های داخلی، پزشكان عمومی و جراحان عمومی از وزارت بهداشت درخواست امتیاز شده كه به محض موافقت با آن مراتب اعلام خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به ضرورت داشتن گواهی برای پزشكانی كه در مطب‌هایشان از وسایل فوق استفاده می‌كنند، برای این گروه از پزشكان گواهی صادر خواهد شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha