سلامت نیوز : سرپرست فوریت‌های پزشکی آبادان از مراجعه 5 هزار و 986 زائر به پایگاه‌های فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان در مرز شلمچه در روزهای قبل و بعد از اربعین حسینی خبر داد.

شهرام مقام امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: از روز هفدهم آذر ماه تا به امروز و در روزهای نزدیک به اربعین حسینی تا این ساعت، 5 هزار و 986 زائر در مرز شلمچه به پایگاه‌های استقرار یافته فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آبادان مراجعه کردند.

وی در همین خصوص اضافه کرد: از این تعداد مراجعه‌کننده، 16 نفر به دلیل ناراحتی‌های قلبی و آسیب دیدگی‌های جسمی شدید به نزدیک‌ترین بیمارستان به یادمان شلمچه اعزام شدند.

سرپرست مرکز مدیریت و حوادث فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به آمار بیماران بستری شده موقت در محل مرز شلمچه در این بازه زمانی، خاطرنشان کرد: تعداد 340 نفر نیز در این مدت در اتوبوس آمبولانس فوریت‌های پزشکی دانشکده علوم پزشکی آبادان بین یک تا 6 ساعت بستری شده و بعد از بهبودی کامل مرخص شدند.

وی تصریح کرد: در این مدت، رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان و معاونان وی به شکل مستمر از مرز شلمچه و فعالیت‌های تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این دانشکده در محل یادمان و مرز بازدید کردند.

مقام در پایان گفت: پنج دستگاه آمبولانس در مسیرهای منتهی به یادمان شهدای شلمچه و دو دستگاه آمبولانس دیگر نیز در پایانه خروجی یادمان و محل تحویل روادید به زائران مستقر شده بودند.

وی در پایان گفت: ضمن اینکه یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و 12 تکنسین فوریت‌های پزشکی با تجربه، یک پزشک و یک پرستار نیز برای ارائه خدمات درمانی لازم به زائران در منطقه حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha