سلامت نیوز : رئیس اورژانس تهران در روزهای آلوده هوا به شهروندان توصیه کرد تا جایی که ممکن است، در خانه بمانند همچنین مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها مانند میوه، سبزی‌ها و لبنیات در این ایام فراموش نشود.

رضا دهقانپور در گفت وگو با فارس گفت:در روزهایی که آلودگی هوا زیاد می‌شود به افراد توصیه می‌کنیم که تا جای ممکن در خانه بمانند و از خانه خارج نشوند.

وی ادامه داد: بیمارانی که دچار مشکلات تنفسی هستند حتماً داروی خود را مصرف کنند و در صورت خارج شدن از منزل و بروز مشکلات تنفسی هرچه سریعتر به مراکز درمانی مراجعه کنند.

رئیس اورژانس تهران گفت: انجام فعالیت ورزشی و تحرک در محیط باز آلوده بسیار خطرناک است به همین دلیل به شهروندان تهرانی توصیه می شود حتماً از سفرهای غیرضروری درون شهری پرهیز کنند و در صورت نیاز از ماسک مناسب استفاده کنند.

دهقانپور تصریح کرد: مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها مانند میوه و سبزیها،همچنین مصرف لبنیات در این ایام توصیه می‌شود چرا که این اقلام خوراکی به خروج این سموم از بدن کمک می کنند.

وی ادامه داد: بنابراین به گروه‌های در معرض خطر مانند سالمندان، نوزادان، کودکان، زنان باردار و بیماران قلبی و تنفسی و ریوی توصیه می شود در روزهای آلوده از سفرهای غیر ضروری خارج از منزل خودداری کنند در غیر این‌صورت داروها و اسپری تنفسی خود را به همراه داشته باشند.

وی همچنین از استقرار ۵ اتوبوس آمبولانس در میدان پر رفت و آمد تهران شامل میدان تجریش،میدان انقلاب،میدان آزادی،میدان راه آهن و میدان امام خمینی(ره) برای امداد رسانی سریع به آسیب دیدگان احتمالی آلوده هوا در تهران خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha