چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
کد خبر: 102278
سلامت نیوز : همیشه به شوهرم می گویند«زن ذلیل!» می گویند اختیاری در زندگی اش ندارد. در صورتی که اصلا این طور نیست آن ها به تصمیم گیری های مشترک من و همسرم و راهنمایی هایی که به او در انجام کارها می کنم می گویند«اختیار داری زن!» آن ها این حرف ها را پیش روی من نمی گویند ولی با این حرف ها باعث آزار همسرم می شوند. در مقابل این طرز تفکر باید چه رفتاری داشته باشم؟

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ؛ مشاور خانواده و اختلالات روانی:دوست عزیز به منظور حل این مسئله چند پیشنهاد برای شما و همسرتان دارم. توصیه من به شما این است که اولا مراقب باشید اطلاعات خصوصی شما از زندگی تان خارج نشود زیرا سیستم خانواده باید بسته باشد یعنی لزومی ندارد دیگران متوجه بشوند که تصمیمات زندگی را چه کسی می گیرد مرد می گیرد یا زن و یا اصلا در این خانواده چه خبر است. دوم اینکه حتی اگر برخی تصمیمات را شما می گیرید بهتر است جلوی دیگران طوری وانمود کنید که گویی تمام تصمیمات را همسرتان می گیرد و قدرت و عزت شوهرتان را حفظ کنید زیرا مردها نیاز به قدرت دارند و زن ها نیاز به محبت و این نیازهای اساسی آنهاست.

اتفاقا خانم ها نیاز به یک مرد قوی در کنار خودشان دارند همانطور که مردها نیاز به خانمی دارند که مهربان و با محبت است و به حرف های آنان گوش می دهد بنابراین حفظ قدرت مرد در جمع و جلوی دیگران، احترام گذاشتن به او، تحقیر و توهین نکردن، دستور ندادن، به حرفش گوش دادن و چشم گفتن باعث می شود هم نیاز همسرتان به قدرت تأمین و هم جلوی آن دخالت ها گرفته شود و کسی نتواند بگوید که او زن ذلیل است و همه تصمیمات را شما می گیرید و اتفاقا بر عکس فکر می کنند.

۲ توصیه به همسرتان

توصیه من به همسرتان نیز این است که اقتدارش را افزایش دهد و اجازه دخالت به دیگران را ندهد زیرا رکن اصلی خانواده، مرد است و او باید سعی کند اجازه ندهد کسی در زندگی اش دخالت کند. مثلا غیر مستقیم جواب این گونه صحبت ها را بدهد یا با شوخی این حرف ها را رد یا بحث را عوض کند یا حتی اگر شرایط ایجاب می کند مستقیم بگوید« نه این طور نیست من با همسرم مشورت می کنم، در همه خانواده ها کارها باید بر اساس مشورت انجام شود. باید گذشت متقابل وجود داشته باشد تا زندگی پیش برود.» به هر حال باید سعی کند این حرف ها روی او تأثیر نگذارد. نکته بعد اینکه اگر هم کسی از این قبیل حرف ها زد همسرتان آن را به شما انتقال ندهد چون در سؤال مطرح کردید که پیش شما چیزی نمی گویند بنابراین به همسرتان بگویید از این به بعد اگر کسی به او چیزی در این باره گفت به شما نگوید.

زیرا بازگو کردن این گونه صحبت ها جز این که به شما استرس وارد کند هیچ تأثیر دیگری ندارد. وقتی خانم از این موضوع و از این صحبت ها اطلاع پیدا می کند دچار استرس می شود و رفتارهای شوهرش را به این مسئله نسبت می دهد که تحت تأثیر دیگران است در صورتی که شاید خیلی از این رفتارها تحت تأثیر آنها نباشد ولی چون خانم حساس شده است، چنین تصوری دارد. پس انتقال ندادن اطلاعات از آن طرف هم راهکاری دیگر برای تأمین آرامش شما و همسرتان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha