رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران از راه اندازی مرکز پیشگیری از قصور پزشکی با هدف کاهش خطاهای پزشکی، خبر داد.

راه اندازی مرکز پیشگیری از قصور پزشکی/ سرعت رسیدگی به شکایات پزشکی
سلامت نیوز : رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران از راه اندازی مرکز پیشگیری از قصور پزشکی با هدف کاهش خطاهای پزشکی، خبر داد.

دکتر علیرضا زالی در گفتگو با مهر اظهارداشت: هدف این مركز به حداقل رساندن زمینه بروز خطای پزشكی با یك نگاه جامع و سیستماتیك است.

وی با اشاره به تدوین و ابلاغ منشور اخلاقی هیئتهای انتظامی نظام پزشكی سراسر كشور، افزود: برای همراهی بیشتر با وزارت بهداشت، به همه سازمانهای پزشكی این اخطار داده شد كه در همه ابعاد نظارتی با معاونان درمان دانشگاههای علوم پزشکی همكاری نزدیکی داشته باشند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه به تشریح اقدامات نظام پزشکی در دوره جدید برای مدیریت سازمان اشاره کرد و گفت: استقرار 198 دادستان انتظامی در سراسر كشور، و صدور حكم 2400 نفر از اعضای هیئت بدوی، از جمله اقدامات مدیریت جدید نظام پزشکی در 3 ماه گذشته بوده است. در برخی از استانها برای ایجاد سرعت به فرآیند رسیدگی به شكایات، هیئتهای بدوی و تجدید نظر را به دو یا سه هیأت افزایش دادیم. علاوه بر افزایش دادیاران كشور، بالغ بر 455 نفر از پزشكان خوشنام و پیشكسوت كه مورد وثوق آحاد جامعه هستند در شهرستان‌ها، در كسوت هیأت تجدید نظر مستقر شدند.

زالی گفت: بالغ بر 6 هزار كارشناس در سراسر كشور، در كسوت هیئتهای انتظامی یا دادیاری به كمك سازمان نظام پزشكی می‌آیند، كه معمولاً افرادی هستند كه از سوابق درخشان علمی برخوردار بوده و مورد وثوق و اعتماد مردم هستند. همچنین در این راستا ازظرفیت‌های انجمن‌های علمی و تخصصی برای رسیدگی به شكایات استفاده شد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • پیام موسی زاده ۱۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    لطفا زمان ویزیت بیمار بعداز بستری و درزمان پذیرش در اورژانس (درصورتی که تعریف شده باشد ) اعلام فرمائید مثلا بیماری که دربخش بستری می شود بعداز چه زمانی پزشک می بایست بربالین بیمار حضور یابد . ویزیت رزیدنت بعدا زبستری بیمار ؟ ویزیت بیمار دراورژانس بعداز پذیرش ؟ ویزیت اساتید بعداز بستری بیمار دربخش ؟