روز گذشته خانواده‌های دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آباد به دفتر ریاست‌جمهوری رفتند و خواستار پاسخگویی به توقف درمان این کودکان به دلیل عدم واریز هزینه درمان شدند. با وجود این آنها در حضور سه ساعتی خود در این دفتر موفق به دیدار با هیچ مسئولی نشدند. به همین دلیل آنها امروز نیز به دفتر ریاست‌جمهوری دوباره رجوع می‌کنند.  

اظهارات ضد و نقیض درباره ادامه درمان دانش‌آموزان‌شین‌آبادی
سلامت نیوز : روز گذشته خانواده‌های دانش‌آموزان حادثه دیده شین‌آباد به دفتر ریاست‌جمهوری رفتند و خواستار پاسخگویی به توقف درمان این کودکان به دلیل عدم واریز هزینه درمان شدند. با وجود این آنها در حضور سه ساعتی خود در این دفتر موفق به دیدار با هیچ مسئولی نشدند. به همین دلیل آنها امروز نیز به دفتر ریاست‌جمهوری دوباره رجوع می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ؛ پس از گذشت بیش از یک هفته از حضور دانش‌آموزان شین‌آبادی در تهران برای ادامه درمان، مسئولان بیمارستان فاطمه زهرا(س) به‌دلیل عدم واریز هزینه درمان از سوی دستگاه‌های مربوطه اقدام به پذیرش و بستری دانش‌آموزان نکرده‌اند. محمودرضا محقق، معاون اجرایی معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در گفت‌وگو با آرمان عنوان کرد: روند پیگیری تعویق در درمان این کودکان و واریز پول و اقدامات در بیمارستان فاطمه زهرا(س) انجام شده است. او ادامه داد: حل مشکلات به‌وجود آمده حدود دو هفته طول می‌کشد و مسئولان درحال پیگیری این جریان هستند و دیگر نمی‌دانیم چه اقداماتی انجام دهیم تا خانواده‌ها راضی شوند.

کرمانچی، مدیر آموزش و پرورش پیرانشهر نیز در این رابطه به آرمان گفت: مشکل واریز پول امروز حل شد و درمان دانش‌آموزان به‌زودی شروع می‌شود. برای مثال عسرین معروفی یکشنبه آینده برای جراحی در بیمارستان بستری خواهد شد. با این حال پدر سیما مرادی، دیگر دانش‌آموز شین‌آبادی نیز در گفت‌وگو با ایسنا با ابراز گله‌مندی از وضعیت پیش‌‌آمده عنوان کرد که از جمعه بعد از ظهر به تهران آمده اما پس از گذشت چندین روز، هنوز نتوانسته نسبت به بستری فرزندش اقدام کند چراکه، بیمارستان حاضر به پذیرش دانش‌آموزان شین‌آبادی نیست. او ضمن اشاره به اینکه اگر مسئولان وزارت آموزش و پرورش و وزارت بهداشت اقدامی انجام ندهند، برای پیگیری درمان فرزندانشان به دفتر ریاست‌جمهوری خواهند رفت،‌ از مسئولان خواست تا نسبت به حل مشکل این 12 دانش‌آموز اقدام کنند‌؛ چراکه آنها نه‌تنها از تحصیل خود باز می‌مانند بلکه مشکلات پیش‌آمده در بیمارستان نیز بر آلام روحی آنها می‌افزاید.

تاثیر روند کند درمان بر بهبود کودکان

این اظهارات درحالی است که پدر سیما شادکام درحالی که همراه با خانواده‌های دیگر برای پیگیری مطالبات خود به دفتر ریاست‌جمهوری رفته بودند در گفت‌وگو با آرمان از روند کند حل این مشکلات و تاثیر آن بر روند بهبود این کودکان ابراز نگرانی کرد و افزود: «به‌دلیل تاخیر در درمان کودکان ، مفاصل انگشتان کودکان خشک شده است.» محقق در جواب این اظهارنظر که تاخیر در درمان دانش‌آموزان باعث مشکل در روند بهبود آنان می‌شود، گفت: «این اظهارنظر‌ها مبنای علمی ندارد و با صحبتی که با پزشک معالج این کودکان داشتیم، او چنین اظهارنظری نکرده است.»

پیش از این نیز خانواده‌ها گفته بودند که تاخیر در درمان اولیه کودکان سبب بروز گوشت اضافی و وخیم‌تر شدن زخم‌های آنان شده بود. خانواده‌های این کودکان درحالی نسبت به این روند اعتراض دارند که وزارت آموزش و پرورش اواخر آذر با انتشار گزارشی، روند درمانی دانش‌آموزان را مثبت ارزیابی کرده و عنوان کرده بود که کلیه امور مربوط به درمان تمامی دانش‌آموزان که نیاز به مراجعه به پزشک داشته‌اند طی هماهنگی به‌عمل آمده با مراجعه به اداره و تأمین وسیله ایاب و ذهاب مناسب از قبیل بلیت رفت و برگشت با هواپیما، اتوبوس، خودرو و اسکان دانش‌آموزان و همراهان آنان از طریق اداره کل صورت گرفته و برای وقت تعیین شده پزشکان، جهت معاینه اعزام می‌شوند.

ناکارآمدی برخی بیمارستان‌های دولتی، دغدغه خانواده‌ها

یکی از دغدغه‌های دیگر خانواده‌های این کودکان ادامه روند درمانی آنان در بیمارستان فاطمه الزهرا(س) است. پیش از این نیز مسئولیت درمان این کودکان به‌دلیل کاهش دادن هزینه‌های درمانی از بیمارستان ساسان به بیمارستان محب واگذار شده بود. ناکارآمدی بیمارستان‌های دولتی از علل نگرانی این خانواده‌هاست. برای مثال این کودکان در مراحل اولیه درمان خود ابتدا در بیمارستان ۱۵ خرداد بستری شدند، سپس به‌دلیل اعلام کادر پزشکی و مسئولان بیمارستان مبنی بر اینکه از عهده درمان این کودکان برنمی‌آیند، به بیمارستان ساسان منتقل شدند. طبق اظهارات خانواده این کودکان، تیم پزشکی بیمارستان ۱۵ خرداد تصمیم به قطع انگشتان دست آسیب‌دیده برخی از کودکان داشتند، درحالی که عمل ترمیم انگشتان آنها در بیمارستان ساسان موفقیت‌آمیز بوده است.

این درحالی است که محقق درباره انتقال کودکان به بیمارستان فاطمه زهرا(س) اظهار کرد که درمان در بخش خصوصی از حوزه اختیارات نهادهای دولتی خارج است و غیر از درمان کودکان در بیمارستانی دولتی نمی‌توانیم کاری انجام دهیم.» صبح 15 آذر سال گذشته کلاس چهارم ابتدایی مدرسه انقلاب اسلامی روستای شین‌آباد به دلیل نقص وسیله گرمایشی، بخاری نفتی، آتش گرفت و در اثر آن تمام دانش‌آموزان مصدوم و روانه بیمارستان شدند. در اثر این حادثه دو نفر از دانش‌آموزان به نام‌های «سیران یگانه» و «ساریا رسول‌زاده» جان خود را از دست دادند و 26 دانش‌آموز مجروح شدند.

از میان آنان، ۱۲دانش‌آموز جراحت و درصد سوختگی بیشتری داشتند و به گفته محقق  روند درمانی‌شان پنج الی شش‌سال به طول خواهد انجامید و حدود 10تا 13 عمل جراحی صورت درمورد آنها باید صورت گیرد. پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پرداخت سالانه 5/1 میلیارد تومان برای درمان این کودکان بود که تنها 40 درصد از آن تصویب شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha