مراسم روز جهانی بهداشت صبح امروز با شعار «حفظ سلامت در برابر تغییرات آب و هوایی» برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این مراسم كه با حضور معاون اول رییس جمهور، رییس سازمان محیط زیست، رییس سازمان هواشناسی، نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران،‌ رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس و وزیر كشور برپا شد، دكتر كامران باقری لنكرانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد: 90 درصد تبعات منفی ناشی از تغییرات اقلیمی در كشورهای فقیر مشاهده می‌شود.


آلوده‌ترین كشور جهان هنوز به پیمان كیوتو نپیوسته ‌است

وی همچنین با بیان این كه در دهه گذشته 600 هزار نفر در جهان مستقیما به علت تغییرات آب و هوایی جان خود را از دست داده‌اند، آمادگی در برابر بروز و شیوع بیماریهای عفونی، ‌تامین غذایی سالم و واكسیناسیون را از جمله اقداماتی عنوان كرد كه برای مقابله با كاهش اثرات نامطلوب تغییرات و آب و هوا باید صورت گیرد.

وزیر بهداشت با تاكید بر توجه بیشتر به اقدامات پیشگیرانه و ارتقای خدمات سلامت، اجرای طرح پزشك خانواده را یكی از عوامل موثر در راه مقابله با تغییرات آب و هوایی برشمرد و گفت: پزشك خانواده نه تنها مراقبت‌های درمانی را ارائه می‌كند بلكه از طریق مشاركت‌های مردمی و فرهنگ سازی به حفظ و مراقبت سلامت افراد كمك می‌كند.

لنكرانی با اعلام اینكه در ده سال گذشته دمای هوای كره زمین نسبت به صد سال گذشته 6 درجه افزایش یافته است، پیدایش و گسترش برخی بیماریهای عفونی را از جمله مهمترین تبعات این پدیده در سلامت دانست.

وی همچنین با ابراز ناخرسندی از اینكه آلوده‌ترین كشور جهان هنوز به كنوانسیون پیمان كیوتو ملحق نشده به سالگرد شصتمین سال تاسیس سازمان بهداشت جهانی اشاره و اظهار كرد: به طور قطع بحران‌هایی كه امروزه با آن مواجه هستیم متفاوت از مشكلات بهداشت و درمان در شصت سال گذشته است. بنابراین باید نظام سلامت نیز راه‌كارهای خود را در این زمینه تغییر داده و تقویت كند.

مجلس و دولت به مبارزه با دخانیات بیشتر توجه كنند

به گزارش ایسنا همچنین در این مراسم دكتر موید علویان معاون سلامت وزیر بهداشت همكاری‌های بین بخشی، تغییرات آب و هوایی، تغذیه، دخانیات، پزشك خانواده و تحرك جسمانی را از مباحثی كه در روزهای هفته سلامت مطرح می‌شوند، برشمرد و اظهار امیدواری كرد تا مجلس و دولت توجه بیشتری به مقوله مقابله با دخانیات مبذول كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha