سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: اختصاص درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت در بودجه 93 پیش‌بینی نشده است.

حمیدرضا عزیزی امروز در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: اکنون یکی از مشکلات حوزه سلامت، فرسودگی ناوگان آمبولانس کشور است زیرا حدود 50 درصد این ناوگان‌ها بالای هفت سال قدمت دارند در حالی که زمان استفاده از آن‌ها حدود پنج سال است و در سطح کشور به ویژه مناطق صعب‌العبور 50 دستگاه آمبولانس نیاز است.

وی افزود: در گذشته بودجه‌ای برای ماندگاری متخصصان در مناطق محروم پیش‌بینی شد که متاسفانه در سال‌ اخیر به دلیل نبود حمایت‌های مالی متخصصان در مناطق محروم یا جذب نمی‌شدند یا به مدت طولانی در این مناطق نمی‌ماندند که متاسفانه این موضوع نیز در بودجه امسال نادیده گرفته شد و با کاهش 19 درصدی بودجه برای این مهم روبه‌رو هستیم.

عزیزی‌ تصریح کرد: بودجه بیماران خاص نیز با کاهش یک درصدی مواجه شده که ما تقاضا داریم نسبت به تامین بودجه برای مشکلات ضروری در حوزه سلامت تمهیداتی اندیشیده شود.

نماینده مردم اردل در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در لایحه بودجه سال 93 به موضوع جمعیت توجه زیادی نشده است،‌ گفت: این مهم مورد تاکید مقام معظم رهبری بود ولی متاسفانه شاهد آن هستیم که روی این بحث سرمایه‌گذاری نشده که امید است بودجه بخش جمعیت با نگاه تقویت بنیان خانواده بیش‌ از پیش مورد توجه قرار گیرد.

عزیزی با اشاره به افزایش 14درصدی بودجه سلامت، تصریح کرد: به طور حتم اگر این 14 درصد به طور کامل به حوزه سلامت اختصاص پیدا کند باز هم با انبوهی از مشکلات روبه‌رو هستیم چراکه در سال گذشته از جمع بودجه حوزه سلامت تنها 56 درصد اختصاص یافت و اگر ما فرض را بر این بگیریم که امسال 70 درصد به این بخش تخصیص یابد باز هم نمی‌توان باری از دوش بخش درمان برداشت.

وی‌ با بیان اینکه نگاه دولت به بحث مثبت بوده است،‌ اظهار کرد: البته دولت تمام تلاش خود را برای توجه به این حوزه به کار گرفته و امید می‌رود با تخصیص 100درصدی بودجه به حوزه سلامت بتوان بخشی از معضلات آن را کاهش داد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی‌ با تاکید بر اینکه اختصاص درآمد حاصل از هدفمندی یارانه‌ها به حوزه سلامت در بودجه پیش‌بینی نشده است،‌ افزود: دولت هنوز برنامه‌ روشنی برای بحث هدفمندسازی یارانه‌ها ندارد به گونه‌ای که یکی از ابهامات موجود در بودجه نیز به این بحث اختصاص دارد بنابراین لازم است دولت با برنامه‌ای مدون تکلیف اجرای این طرح و سهم سلامت از آن را مشخص کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha