سلامت نیوز : یک روانشناس دلایل طلاق زوجین را عواملی مانند دوستی‌های خیابانی، مصرف‌گرایی دختران، اینترنت، بیکاری، اعتیاد و افزایش سطح تحصیلات زنان و زن‌بار‌گی عده‌ای از مردان عنوان کرد و گفت: این اختلالات نیاز به درمان دارند.

اصغر کیهان‌نیا در گفت‌وگو با فارس، ضمن مذموم خواندن طلاق اظهار داشت: به دلیل تحولاتی که طی 50 سال اخیر رخ داده، تغییراتی نیز در خانواده ایجاد شده که متأسفانه طلاق بیشتر شده و قبح آن از بین رفته است.

وی افزود: طلاق پروسه‌ای است که علت‌های پنهان و آشکار دارد. برخی مردان با افزایش ثروت، به رفتارهای غیراخلاقی رو می‌آورند و حریم خانه و خانواده را نادیده می‌گیرند.

وی ادامه داد: دوستی‌های خیابانی و روابط جنسی نامشروع که در نتیجه این رفتارها به وجود می‌آید، بنیان خانواده را سست و یکی از دلایل طلاق زوجین است.

کیهان‌نیا گفت: زنان، بیکاری و مشکلات اقتصادی را تحمل می‌کنند اما خیانت همسرانشان را نمی‌پذیرند.

وی افزود: متأسفانه در این میان برخی دختران نیز مقصرند. آنهایی که به مصرف‌گرایی روی آورده و برای داشتن برخی چیزها، با مردان متأهل رابطه برقرار می‌کنند که ضمن ایجاد مشکلاتی برای خود، خانواده آن مرد را نیز در معرض مشکلات عدیده ای قرار می‌دهند.

این متخصص بهداشت روانی اظهار داشت: سومین عامل طلاق، اینترنت و دنیای مجازی است. اکثر مردان و زنانی که آلوده این گونه روابط نامشروع می‌شوند، ابتدا با ارسال پیامک‌های طنز رابطه را شروع و سپس آن را به جاهای نامناسبی هدایت می‌کنند.

وی افزود: این نوع رفتار‌ها، قبح برخی روابط نامشروع را از بین برده است.این شیوه تعامل به ویژه برای برخی افراد کمرو با روابط اجتماعی ضعیف هستند مناسب‌تر است. بنابراین افراد خجالتی در صورتی که بخواهند آغازگر رابطه‌ای نامناسب و غیرشرعی باشند از این طریق رابطه ایجاد می‌کنند.

کیهان‌نیا تصریح کرد: بیکاری عامل دیگری برای بر هم زدن بنیان خانواده است. اعتیاد، یکی دیگر از عوامل طلاق است. بلای خانمانسوزی که خانواده را از هم می‌پاشد. البته در این رابطه نباید منکر تلاش برخی زنان برای ترک همسرانشان شد. چیزی که گاهی نتیجه ندارد و به طلاق منجر می‌شود.

کیهان نیا گفت: بالا رفتن میزان تحصیلات و اشتغال زنان نیز یکی از دلایل جدایی است. زنان در صورت استقلال مالی، ترسی از جدایی ندارند و آسان تر طلاق می گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha