سلامت نیوز : کارشناس بهداشت محیط گفت: متأسفانه وقتی آلودگی هوا به شرایط هشدار می‌رسد و مدارس تعطیل می‌شود، می‌بینیم که تردد کودکان در پارک‌ها و کوچه‌ها زیاد می‌شود بدون آنکه والدین، به تأثیرات منفی آلودگی هوا بر سلامتی کودکان اهمیت دهند.

مجید تاجیک در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در بخش آلودگی هوا باید همه وزارتخانه‌ها و نهادها با هم همکاری کنند اما نقش مردم در این زمینه پررنگ‌تر است و آنها می‌توانند با انجام برخی اقدامات در کاهش آلودگی هوا نقش داشته باشند.

کارشناس بهداشت محیط گفت: تأثیرات منفی آلودگی هوا بر روی کودکان،‌ افراد سالخورده، زنان باردار و گروه‌های حساس بر کسی پوشیده نیست.

کارشناس ارشد مهندسی محیط زیست تصریح کرد: تردد با وسائل حمل و نقل عمومی و تنظیم سیستم گرمایشی منزل از مواردی است که می‌تواند توسط مردم صورت پذیرد و به کاهش آلاینده‌ها کمک کند؛‌البته افزایش فضای سبز نیز در این زمینه راهکار مثبتی به حساب می‌آید.

تاجیک افزود: متأسفانه وقتی آلودگی هوا زیاد می‌شود و مدارس تعطیل می‌شود، می‌بینیم که تردد کودکان در پارک‌ها و کوچه‌ها زیاد می‌شود و خانواده‌ها به این امر توجه نمی‌کنند که غلظت آلاینده‌ها وضعیت هوا را به هشدار رسانده و مدارس تعطیل شده و بی توجه به تأثیرات منفی آلودگی هوا کودکان خود را در فضای باز رها می‌کنند.

کارشناس بهداشت محیط گفت: تأثیرات منفی آلودگی هوا آنی نیست و زمان‌بر است؛ البته این آلاینده‌ها نقش تشدید‌کنندگی در بیماری‌ها را نیز دارند و عوارض بیماری‌های قلبی و ریوی را تشدید می‌کنند.

وی ادامه داد: باید افراد به این امر واقف باشند که از تردد بی دلیل و انجام ورزش در محیط‌های باز در ایامی که آلودگی هوا به مرز هشدار یا اخطار رسیده، بپرهیزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha