سلامت نیوز : معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان با انتقاد از فقدان نظام ثبت دقیق بیماری‌ها در خراسان رضوی، از ایجاد تحول در تعرفه‌های درمانی و نظام سلامت برای مردم خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ رضا ملک‌زاده ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد که با حضور مسئولان استانی و وزارتی، استادان و پزشکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بیمارستان امام رضا برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که موجب پیشرفت در حوزه بهداشت و درمان می‌شود تلاش هیئت علمی دانشگاه‌ها و اساتید و حضور آنان در کنار رئیس دانشگاه است.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت دانشگاه علوم پزشکی مسئولیتی است که علاوه بر مسائل بهداشت باید به پیشگیری، درمان و اورژانس نیز بپردازد، افزود: در کنار همه این موارد باید اولویت مهم کیفیت آموزش پزشکی را نیز حفظ کنیم.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این راستا باید کسانی را تربیت کنیم که مهارت‌های کامل را داشته باشند که اگر چنین نباشد نقصان وجود دارد.

ملک‌زاده افزود: اهمیت مسائل آموزشی به ویژه در تحقیقات و فناوری می‌تواند بهتر از این باشد که در حال حاضر است.

وی افزود: تحقیقات نیاز به وقت، هزینه و بودجه دارد و تلاش‌های گذشته در راستای پژوهش و تحقیقات تاکنون بسیار چشمگیر بوده است اما انتظار داریم دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشرفت‌های بیشتری را در این زمینه داشته باشد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان اضافه کرد: باید نظام ثبت بیماری‌ها را در استان‌ها داشته باشیم که این نظام در استان خراسان رضوی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه نظامی با گزارشات دقیق در این استان با توجه به اینکه خراسان منطقه‌ای است که شیوع برخی بیماری‌ها و سرطان‌ها در آن زیاد است وجود ندارد، تصریح کرد: این مهم به دلیل عدم هماهنگی معاونت پژوهشی و درمان تاکنون وجود نداشته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان اضافه کرد: نیازمند نظام ثبت دقیق بیماری‌ها در راستای تحقیقات صحیح هستیم چرا که نظام ثبت دقیق بیماری‌ها ارتقای سلامت را در کشور افزایش می‌دهد.

ملک‌زاده خاطرنشان کرد: محور همه تلاش‌ها در دانشگاه‌ها استادان هستند و فعالیت‌های پژوهشی باید در راستای ارتقای سلامت کشور توسط استادان افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه دانشگاه مشهد جزو بهترین دانشگاه‌های کشور بوده و خراسان مرکز فرهنگ و تمدن است، افزود: باید مشهد مرکزی برای پیشرفت علم پزشکی به معنای واقعی کلمه نیز باشد.

ملک‌زاده اظهار کرد: خراسان رضوی نیازمند مطالعات طولانی است و مشهد در این زمینه توانایی لازم را دارد.

وی با بیان اینکه نظام ثبت برخی بیماری‌ها و سرطان‌ها می‌تواند منجر به فراهم آمدن زیرساخت مقالات و مطالعات پژوهشی و تحقیقات علمی در کشور شود، گفت: تقویت گروهی اعضای علمی دانشگاه‌ها برای پیشرفت در علم پزشکی موثر است.

ملک‌زاده ادامه داد: باید در همه رشته‌ها تیم‌های تحقیقاتی و پژوهشی داشته باشیم.

وی تصریح کرد: وظیفه ما در وهله اول رسیدگی به بیماران بوده و سپس کاهش بار مالی از دوش بیماران بر عهده ماست.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت و درمان در خاتمه از ایجاد تحول در تعرفه‌های درمانی و نظام سلامت برای مردم خبر داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha