سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو با بیان اینکه بروز آلوپسی در زنان و مردان به یک اندازه است، گفت: احتمال ابتلا به این بیماری در افرادی که سابقه ابتلا به آن را داشته باشند بیشتر است.

دکتر مریم ملکی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، با بیان اینکه

آلوپسی یک بیماری پوستی است که در آن بیمار با ریزش تمام موها و یا نقطه‌ای از بدن مواجه می‌شود، اظهار کرد: در آلوپسی اغلب ریزش مو در ناحیه‌ای از بدن به صورت سکه‌ای اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه در آلوپسی برخلاف بیماری‌های دیگر پوستی علایم التهاب و یا قرمزی مشاهده نمی‌شود، افزود: در این بیماری در ناحیه‌ای از بدن بدون اینکه پوست دچار قرمزی و التهاب شده باشد شاهد ریزش مو هستیم.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه در حالت سکه‌ای، ریزش مو معمولا از یک ناحیه شروع شده و سپس موها در نواحی مختلف به صورت سکه‌ای دچار ریزش می‌شود، اضافه کرد: در این حالت بیمار نه تنها ریزش مو در یک ناحیه از بدن را دارد بلکه در صورت پیشرفت بیماری ریزش در تمام موهای بدن اتفاق می‌افتد.

ملکی با تاکید بر این نکته که علت اصلی بروز بیماری آلوپسی هنوز مشخص نشده است، خاطرنشان کرد: در اکثر موارد علت بروز بیماری آلوپسی را قرار گرفتن در موقعیت‌های استرس زا و تجربه یک شوک ناگهانی عنوان کرده‌اند اما باید گفت هنوز علت اصلی شکل گیری بیماری نامشخص است.

وی با بیان اینکه شایع‌ترین نوع ریزش، ریزش مو به صورت سکه‌ای است، گفت: در این حالت ریزش مو به صورت سکه‌ای در نواحی مختلف بدن برای مثال در آقایان در ناحیه صورت اتفاق می‌افتد.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: البته ریزش مو بر اثر قرار گرفتن در موقعیت‌های استرس زا در تمام افراد اتفاق نمی‌افتد و باید به جنبه‌های ژنتیکی بروز بیماری هم توجه شود.

ملکی با اشاره به اینکه اختلال در سیستم دفاعی بدن از دیگر علت‌های بروز این بیماری است، تصریح کرد: اختلال در سیستم دفاعی بدن یکی از علت‌های زمینه ساز بروز آلوپسی است اما علت مختل شدن سیستم دفاعی بدن مشخص نیست.

وی با اشاره به سن بروز بیماری اضافه کرد: در صورتی که بیماری در سن 15 سالگی بروز کند، درمان نتیجه مطلوب‌تری دارد و می‌توان از پیشرفت بیماری و تاسی کل سر جلوگیری کرد اما در کودکان احتمال از بین رفتن موهای دست، بدن و سر بیشتر است.

این متخصص پوست و مو با اشاره به اینکه نوع سکه‌ای آلوپسی بیشتر در سنین پیش از بلوغ اتفاق می‌افتد، اضافه کرد: universal نادرترین نوع این بیماری است که منجر به ریزش موی سر و کل بدن می‌شود و شانس درمان آن نسبت به نوع سکه‌ای کمتر است.

ملکی با بیان اینکه امکان بروز این بیماری در زنان و مردان به یک اندازه است، تصریح کرد: احتمال ابتلا به این بیماری در افرادی که سابقه ابتلا به آن را داشته باشند بیشتر است و البته امکان رویش مجدد مو نیز وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha