سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: 102339
سلامت نیوز : با شروع فصل زمستان و افت ناگهانی دمای هوا، نرخ ابتلا به عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی، آسم و بیماری‌های پوستی افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این میان کودکان بیشتر در معرض آلوده شدن به انواع ویروس‌ها هستند.

سرمای هوا موجب بروز مشکلات و ناراحتی‌های متعددی همچون آسم، گلودرد و عفونت‌های سینوسی می‌شود و این بیماری‌های مستلزم مراقبت‌های درمانی بیشتری هستند. در مدت زمان بروز این بیماری‌ها اغلب افراد به درمان‌های خانگی روی می‌آورند که استفاده از نمک به عنوان یک ترکیب ضدعفونی‌کننده، رایج‌ترین شیوه درمان و پیشگیری به حساب می‌آید.

نمک می‌تواند عفونت دستگاه تنفسی، اضطراب،‌ عفونت سینوس‌ها،‌عفونت گوش‌ها و گلودرد را درمان کند که برخی از موارد کاربرد آن برای مقابله با بیماری‌ها به شرح زیر است:

گلودرد: گلودرد در فصل زمستان بسیار شایع است و تقریبا اغلب اوقات از عفونت‌های ویروسی ناشی می‌شود. یکی از موثرترین شیوه‌های درمان گلودرد غرغره‌ کردن با محلول گرم آب نمک است.

آنفلو‌آنزا: مردم در ماه‌های سرد زمستان بیشتر مستعد ابتلا به آنفلوآنزا هستند. یکی از علایم شایع آنفلوآنزا گرفتگی بینی است که مشکلات تنفسی به وجود می‌آورد و شست و شوی بینی با محلول آب نمک یکی از راه‌های موثر برای برطرف ساختن این مشکل است. آب نمک، احتقان بینی، عناصر باکتریایی و ویروسی بینی را از بین می‌برد.

عفونت‌ سینوس‌ها: در طول ماه‌های سرد و خشک زمستان عفونت سینوس‌ها بسیار شایع می‌شود. آب‌ نمک با شست‌وشوی مخاط‌های خشک، راه بینی را باز نگه می‌دارد و به کاهش عفونت‌های سینوسی کمک می‌کند.

عفونت گوش: در این شرایط می‌توان پس از داغ کردن یک فنجان نمک به مدت سه تا پنج دقیقه آن را داخل کیسه‌ای ریخته و سپس به مدت 5 تا 10 دقیقه روی گوش قرار دهید.

خشکی پوست: خشکی پوست یکی از مشکلات شایع و دردسرساز در فصل زمستان است. دوش گرفتن با آب گرم حاوی نمک دریایی شیوه‌ای عالی برای مرطوب ساختن پوست و نرم کردن آن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha