دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10234

در نخستین روز از هفته سلامت، برابر با 18 فروردین، پارک سلامت در کرمانشاه افتتاح شد.

در مراسم افتتاح این پارک که با حضور نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و جمعی از مسؤولین استان برگزار شد، دکتر فیض الله منصوری، معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه با اعلام این که هر ساله در جهان یک روز به نام روز بهداشت گرامی داشته می‌شود، گفت: با توجه به پشتوانه دینی اهمیت بهداشت در جامعه ما یک هفته به نام هفته سلامت نامگذاری شده و گرامی داشته می‌شود.

منصوری با اشاره به شعار امسال روز جهانی بهداشت تحت عنوان « حفظ سلامت در برابر تغییرات آب و هوایی» اظهار كرد: در دهه 1990 میلادی حدود 600 هزار مرگ ناشی از تغییرات آب و هوایی در جهان به وقوع پیوست که 95 درصد آن در کشورهای در حال توسعه بوده است.

رییس مرکز بهداشت استان با بیان این که تغییرات آب و هوایی روی بسیاری از بیماری‌ها تاثیرگذار است، عنوان کرد: افزایش تعداد خودروها از عوامل تاثیرگذار بر آلودگی هوا است لذا می‌طلبد با نهادینه کردن فرهنگ استفاده از وسایل نقلیه عمومی، دوچرخه سواری و پیاده روی هم به کاهش آلودگی هوا کمک کنیم و هم سلامت جسمی خودمان را تضمین كنیم.

منصوری با بیان این که سلامت تعریف گسترده‌ای دارد، گفت: امروزه به فردی که تنها بیماری ندارد فرد سالم نمی‌گوییم، بلکه افراد باید علاوه بر سلامت جسمانی از رفاه اجتماعی و اقتصادی نیز برخوردار بوده و از لحاظ بهداشت روانی هم جایگاه بالایی داشته باشند.

وی از تمام نهادها و دستگاه‌هایی که در برپایی پارک سلامت با دانشگاه علوم پزشکی همکاری کرده‌اند قدردانی کرد.

دکتر فاطمه رضوان مدنی، دبیر هفته سلامت استان کرمانشاه نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار ایسنا گفت: در این پارک در قالب 22 غرفه طی یک هفته ( 18 تا 23 فروردین) به عموم مردم خدمات بهداشتی درمانی ارائه می شود.

رضوان مدنی افزود: برپایی چنین پارکی برای اولین بار در کشور صورت می گیرد.

به گزارش ایسنا ویزیت توسط پزشک، ارائه خدمات پرستاری، مشاوره تغذیه، مشاوره روانشناسی و غرفه های امور درمان، غذا و دارو، بهداشت محیط، بهداشت مدارس، بیماریهای خاص، بهداشت حرفه‌ای، فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، بهداری سپاه، آموزش و پرورش، نیروی انتظامی، واکسیناسیون و آزمایشگاه از بخش‌های پارک سلامت است.

در این پارک که در بوستان معلم برپا شده همه روزه ورزش صبحگاهی و مسابقات ورزشی نیز برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha