سلامت نیوز : نماینده مردم شاهین شهر ، میمه و برخوار از هزینه‌های بالای درمان بیماری سرطان انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ حسین علی حاجی دلیگانی در نطق میان دستور خود در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با بیان این که بیمه‌شدگان از عهده هزینه‌های بالای درمان بیماری‌های خاص بر نمی‌آیند، اظهار کرد: زیربنای بیماری‌هایی مثل سرطان به رژیم غذایی، آلودگی هوا و دخانیات مربوط می‌شود اما وزارت بهداشت در این زمینه چه کرده است؟

وی افزود: پنج‌شنبه گذشته در حوزه خود با 120 بیمار ملاقات داشتم که 10 نفر از آن‌ها مبتلا به بیماری سرطان بودند و فقط یک سوم آن‌ها بیمه بوده و بقیه مجبور بودند کل هزینه‌های درمان را خود پرداخت کنند. چرا وزارت بهداشت اقدامی برای پیشگیری بیماری‌های خطرناکی مثل سرطان انجام نمی‌دهد؟

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به هزینه‌های بالای درمان بیماری‌ها در مطب‌های پزشکان و وجود زیرمیزی گفت: عده‌ای به این دلایل از درمان خود صرف نظر می‌کنند.

وی در ادامه خطاب به وزیر جهاد کشاورزی، گفت: شما باید فکری برای صادرات محصولات کشاورزی مثل هندوانه داشته باشید و مشکل هزینه بالای برق زمین‌های کشاورزی را حل کنید.

حاجی دلیگانی همچنین خطاب به رئیس جمهور گفت: شما باید به انتصاب‌ها نظری بیندازید. اکنون افراد تندرویی در سمت‌ها به کار گمارده شده‌اند.

این نماینده مجلس در پایان با بیان این که دشمن برای امتیازگیری بیشتر تقسیم کار کرده است، خاطرنشان کرد: این کشورها بدانند که هر چه شیطنت‌های آن‌ها بیشتر شود دست آن‌ها برای مردم بیشتر رو می‌شود. امت اسلامی به زعامت مقام معظم رهبری با بصیرت آن‌ها را تحت نظر دارند. مسئولینی که از حق مردم دفاع نمی‌کنند نیز بدانند که مردم آن‌ها را رصد می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha