سلامت نیوز : افزایش چشمگیر مرگ و میر ناشی از ابتلا به بیماری تب دنگی در مالزی صدور هشدار قرمز را در پی‌ داشته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ ابتلا به بیماری تب دنگی در سال جاری میلادی (2013) تاکنون جان 83 نفر را در مالزی گرفته و بر پایه آمار منتشر شده تا روز 14 دسامبر امسال 39 هزار و 222 نفر در مالزی به تب دنگی مبتلا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 87.5 درصدی نشان می‌دهد.

در همین حال گفته شده است که شمار مرگ و میرهای ناشی از تب دنگی در مالزی در سال جاری میلادی تا روز 14 دسامبر برابر با 83 مورد بوده است که افزایش 137 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

دکتر «چونگ چی خئونگ»، مدیر بخش کنترل بیماری‌های وزارت بهداشت مالزی در این خصوص گفت: بسیاری از مردم همچنان فکر می‌کنند که دنگی یک بیماری ملایم است در حالی که 10 تا 15 درصد مبتلایان به این بیماری وضعیت بسیار وخیمی پیدا می‌کنند.

وی افزایش میزان ابتلا به تب دنگی را به چند مورد مرتبط دانست و گفت: یکی از این موارد این است که مردم فکر می‌کنند با سم‌پاشی می‌توانند پشه ناقل ویروس دنگی را بکشند و این در حالی است که سم‌پاشی تنها پشه‌های بالغ را از بین می‌برد.

وی تصریح کرد: مردم باید بدانند که مهمترین ساعت‌ها برای فعالیت و نیش زدن پشه‌های «آئدس» زمان‌های بین غروب و طلوع خورشید است حال آنکه باید توجه داشت که در دیگر ساعات روز هم پشه‌های دنگی انسان‌ها را می‌گزند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha