سلامت نیوز : رییس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی با بیان اینکه اکنون فرزندان ما جایی برای بازی در بیرون از محیط منزل ندارند و شاهد شیوع کم تحرکی در میان آنها هستیم، اظهار کرد: معضلاتی از این دست که اکنون دامن‌گیر نسل نوجوان ماست، در آینده مشکلات استخوانی آنها را به مراتب بیشتر از گذشتگان می‌کند.

دکتر محمد رازی در گفت‌وگو با (ایسنا)، به عادات نادرست حرکتی کودکان و نوجوانان اشاره و اظهار کرد: منشا مشکلات فرزندان ما بیشتر کم‌تحرکی است.

وی افزود: کودکان و نوجوانان ما برای مدت‌های طولانی مشغول انجام بازی‌های کامپیوتری می‌شوند و وقت بسیاری صرف آن می‌کنند بدون آنکه اصول صحیح نشستن پشت سیستم خود را بدانند. این در حالی است که قدیمی‌ترها وقت خود را به بازی در فضاهای آزاد می‌گذراندند و تحرک بیشتری داشتند.

این فوق تخصص جراحی زانو با بیان اینکه اکنون فرزندان ما جایی برای بازی در بیرون از محیط منزل ندارند، اظهار کرد: این مشکل بخصوص در شهر تهران که با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کند و در تمام مواقع سال نمی‌توان از فضاهای سبز موجود در آن استفاده کرد، پررنگ‌تر می‌شود.

رازی ادامه داد: معضلاتی از این دست که اکنون دامن گیر نسل نوجوان ماست، در آینده مشکلات استخوانی آنها را به مراتب بیشتر از گذشتگان می‌کند.

رییس انجمن جراحی زانو، آرتروسکوپی و آسیب‌های ورزشی ایران به دقت همگانی در خصوص افزایش تحرک نوجوانان توصیه کرد و گفت: متاسفانه دبیر ورزش در مدرسه فضایی برای تمرین دادن به بچه‌ها ندارد. اگر هم فضای مناسبی در نظر گرفته شده باشد، باید دائم مراقب دانش‌آموزان باشد تا مبادا به هم برخورد کنند، زمین بخورند، خون از دماغشان بیاید، والدینش شکایت کنند و ...

وی افزود: در واقع دبیر ورزش سعی می‌کند خودش را از لحاظ قانونی حفظ کند. در برخی مدارس هم دانش‌آموزان را به بهانه‌های مختلف چون سرمای هوا، برف و باران و ... در کلاس نگه می‌دارند. به این ترتیب یک سال تحصیلی تمام می‌شود و این دانش‌آموزان به اندازه 10 قدم هم در مدرسه فعالیت و بازی نکرده‌اند.

این فوق تخصص جراحی زانو و نایب رییس فدراسیون پزشکی ورزشی ضمن تاکید بر اینکه لازم است آموزش و پرورش و والدین بیشتر این مسائل را مدنظر قرار دهند، عنوان کرد: کوتاهی‌هایی نیز در این زمینه وجود دارد. به عنوان مثال والدین ما با اتومبیل به دنبال کودک می‌آیند تا کودک بلافاصله از جلوی در مدرسه وارد ماشین شود و حتی دست کودک را نمی‌گیرند و چند قدم با او راه نمی‌روند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha