سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶

سلامت نیوز : دبیر اجرایی همایش خودکشی و افسردگی گفت: امروزه شاهد شیوع 25 درصدی افسردگی بین افراد هستیم و این آمار زنگ خطری برای افزایش خودکشی‌ها در جامعه خواهد بود چرا که انتهای طیف افسردگی، خودکشی است.

دکتر صادق شفایی در گفت‌وگو با (ایسنا) گفت: 25 درصد از افراد جامعه به افسردگی گرفتار هستند و این افراد با خطر خودکشی نیز مواجهند چرا که خودکشی انتهای طیف افسردگی است. به طور کلی جدا از افرادی که به صورت نمایشی اقدام به خودکشی می‌کنند تمامی افرادی که دست به این کار می‌زنند افسرده هستند.

وی ادامه داد: با توجه به شیوع افسردگی و میزان بالای خودکشی در قشر جوان و تحصیلکرده تصمیم گرفتیم با استفاده از تجربیات اساتید روانپزشکی و علم روز دنیا به قشر جوان آگاهی بخشی کنیم.

شفایی با تاکید بر این که آموزش‌های مهارت‌های ده گانه زندگی بر سلامت جامعه تاثیرگذار است، اظهار کرد: در این همایش از دریچه مقابله با افسردگی به سمت پیشبرد مهارت‌های ده گانه زندگی رفته و سعی داریم در ادامه در قالب ورک شاپ این مهارت‌ها را به دانشجویان و مخاطبین عرضه کنیم.

دبیر اجرایی همایش خودکشی و افسردگی در ادامه بیان کرد: در این همایش به سایر مباحث پیرامون خودکشی نیز پرداخته می‌شود از جمله این که بیمار افسرده‌ای که افکار خودکشی دارد و یا اقدام به خودکشی کرده است باید بستری شود یا خیر. همچنین اگر فردی اقدام به خوکشی کرد اجازه دخالت برای نجات او داریم یا خیر.

همایش افسردگی و خودکشی به همت دفتر دانش‌آموختگان دانشکده پزشکی دانشگاه تهران چهارم دی ماه در سالن ابن سینا واقع در دانشکده پزشکی دانشگاه تهران برگزار ‌می‌شود. همچنین دکتر آذرخش مکری استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران و یکی از اعضای کمیته بهداشت روان و اعتیاد وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز به ارائه اخرین دستاوردهای علمی می‌پردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha