سلامت نیوز : دانشمندان دانشگاه میشیگان در حال کار بر روی فناوری تازه و بدون درد هستند تا جایگزین آزمایش خون دردناک کمبود ویتامین در نوزادان کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ دکتر آدریان مینریک، استادیار مهندسی شیمی دانشگاه میشیگان گفت:«در حال توسعه ابزاری ساده هستیم تا تجزیه و تحلیل اشک را جایگزین تجزیه پلاسمای خون کنیم.»

او افزود:«در این روش، نواری جاذب زیر پلک پایینی نوزادان قرار می گیرد تا اشک مورد نیاز را جمع آوری کند. پس از آن با استفاده از یک ابزار تشخیص دستی و کامپیوتر میزان ویتامین آ، ث، د، ای و ک بدن نوزادان سنجیده می شود.»

پژوهشگران، با استفاده از آزمایش خون میزان ویتامین بدن نوزادان را اندازه گیری کردند تا با سنجش ویتامین ها با استفاده از اشک مقایسه کنند.

دکتر مریم خاکی سری، دانشجوی دکترای شیمی دانشگاه میشیگان و سرپرست این مطالعه گفت:«نوزادان، در شرایط ایده آل، کمبود ویتامین را تجربه نمی کنند. اما 40 درصد کودکان برخی نقاط جهان از سوء تغذیه رنج می برند.»

او افزود:«با استفاده از روش آسان، بدون درد و ارزان قیمتی که ابداع کرده ایم می توان به سرعت کمبود ویتامین ها را تشخیص داد.»

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha