سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۳
کد خبر: 102361
سلامت نیوز : دانشمندان اعلام کردند، افرادی که در مرحله پیش از ابتلا به دیابت قرار دارند با روزانه 20 دقیقه پیاده روی - دو هزار قدم - می توانند احتمال بروز سکته قلبی را کاهش دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ نتایج یک مطالعه بین المللی بر روی افرادی که به اختلال تحمل گلوکز (IGT) مبتلا بودند نشان داد، با روزانه 20 دقیقه پیاده روی می توان خطر ابتلا به بیماری های قلب و عروق و بروز سکته قلبی را تا 10 درصد کاهش داد.

بیش از 340 میلیون نفر - 8 درصد - از ساکنان زمین به اختلال تحمل گلوکز مبتلا هستند. پیش بینی می شود در سال 2030 میلادی تعداد مبتلایان به این اختلال به 472 میلیون نفر برسد.

دکتر یاتس و همکارانش، بیش از 9 هزار و 300 بزرگسالی که در 40 کشور جهان از اختلال تحمل گلوکز رنج می بردند را زیر نظر گرفتند.   

همه شرکت کنندگان در این مطالعه، با 150 دقیقه ورزش کردن در هفته قصد داشتند وزن کم کنند.

محققان پس از ارزیابی عوامل خطر زا - دود کردن سیگار، افزایش شاخص توده بدن و ... -  دریافتند با روزانه 20 دقیقه پیاده روی - یا دو هزار قدم - احتمال ابتلا به بیماری قلبی تا 10 درصد کاهش می یابد.

دکتر توماس یاتس، پژوهشگر دانشگاه لستر گفت:«افراد مبتلا به اختلال تحمل گلوکز در معرض ابتلا به بیماری های قلب و عروق قرار دارند.»

او افزود:«در حالی که نتایج مطالعات متعدد نشان داده فعالیت بدنی برای حفظ تندرستی مبتلایان به اختلال تحمل گلوکز ضروری است، نتایج این مطالعه به طور خاص تاثیر مثبت پیاده روی کردن در کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی و بروز سکته های قلبی و مغزی را اثبات کرد.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha