ایردن پایگاه دندان پزشکی ایران مشمول تحریم های جدید امریکا شد
سلامت نیوز: ایردن، پایگاه فعال در حوزه دندان پزشکی در روز 5 شنبه 28 آذرماه 1392 بدون هرگونه اخطار و اعلام قبلی از سوی دولت امریکا مشمول تحریم جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش سلامت نیوز، مطلع شدیم که ایردن، پایگاه فعال در حوزه دندان پزشکی که طی 9 سال گذشته به طور وسیع اطلاعات، اخبار و مقالات مختلف دندان پزشکی را پوشش می داد، در روز 5 شنبه 28 آذرماه 1392 بدون هرگونه اخطار و اعلام قبلی از سوی دولت امریکا مشمول تحریم جمهوری اسلامی ایران شد. در تماسی که با مدیر ارتباطات ایردن داشتیم ایشان اظهار داشت، طی مکاتباتی که از سوی «مرکز توسعه تجارت الکترونیک ایران» انجام شد، این پایگاه ملزم شد که در صفحه اول خود عبارت «این پایگاه تحت قوانین جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کند» را درج کند و همچنین یک نرم افزار را که از سوی این مرکز ارسال شد در اصلی ترین بخش سایت قرار دهد. به فاصله اندکی پس از این موضوع، به طور ناگهانی و بدون هرگونه اعلام قبلی شرکت مدیاتمپل امریکا که سال ها میزبان اطلاعات ایردن بود، دسترسی کاربران به ایردن را قطع کرد.

وی ادامه داد: از آنجا که بکاپ های ایردن نیز در همان شرکت، در کنار سایت اصلی نگهداری می شد، مدیران فنی ایردن تلاش کردند که بلافاصله با استفاده از آن، سایت را در یک هاست دیگر راه اندازی کنند، اما متاسفانه هرگونه دسترسی به پنل ایردن نیز بسته شده بود. شرکت مدیاتمپل بدون رعایت هرگونه حقوق بدیهی مشتریان نسبت به اطلاعات خود، حتی اجازه کپی برداری از اطلاعات را نیز به ایردن نداد.مراتب در حال پیگیری حقوقی است و طبق پیش بینی ها، ایردن طی یک ماه آینده در شرایط جدیدی راه اندازی مجدد خواهد شد. ضمنا این پایگاه از مدت ها پیش در حال تهیه یک نرم افزار مدیریت مطب دندان پزشکی رایگان برای دندان پزشکان است که در آدرس قبلی ایردن این نرم افزار عرصه خواهد شد. آدرس جدید ایردن تا تعیین تکلیف نهایی، www.irden.ir خواهد بود.

به گفته مدیر ارتباطات ایردن، در تماسی که با مرکز توسعه تجارت الکترونیک داشتند، طی هفته های اخیر چند سایت دیگر نیز که نماد اعتماد ملی را اخذ نموده اند به این مشکل دچار شده اند و علت این است که هاست های خارجی نرم افزار این مرکز را به عنوان بدافزار شناخته اند. وی ضمن گلایه شدید از این مرکز، این رفتار را ناشی از بی تدبیری و سؤ مدیریت سازمانی دانست که وظیفه خود را حمایت و توسعه پایگاه های اینترنتی می داند. پایگاه ایردن با داشتن ده ها هزار عضو و صدها هزار صفحه مطلب در حوزه های مختلف دندان پزشکی، بزرگترین پایگاه دندان پزشکی کشور بوده است که حضور آن تأثیر برجسته ای بر فرهنگ دندان پزشکی فارسی زبانان دارد. امید که با رفع مشکلات تحمیل شده و تدبیر بیشتر سازمان های حامی سایت های سلامت، چنین پایگاه هایی به گرفتارهایی مشابه دچار نشوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha