سلامت نیوز: اواخر شب گذشته آلودگی هوای مشکوک در برخی از روستاهای شهرستان مشگین‌شهر در استان  اردبیل، مردم این روستاها را روانه بیمارستان کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، به دنبال انتشار بوی مشمئز‌کننده و کاملاً زننده شبیه بوی آب ژاول (وایتکس) در هوای تعدادی از روستا‌های بخش مشگین‌غربی همچون حیق، احمد‌آباد و ... ده‌ها تن دچار مسمومیت شده و را روانه بیمارستان کرد.

بلافاصله بعد از این اتفاق تمامی نیروهای امدادی اعم از هلال‌احمر، آتش‌نشانی، اورژانس در محل‌های مورد نظر حاضر شدند تا به بررسی موضوع بپردازند.

با توجه به اینکه این بوی بد در یک منطقه‌ای خاص تشدید می‌شد تیم‌های امدادی را بر این داشت که سالن ورزشی موجود در این محل را به صورت کامل بررسی کنند و چون فرضیات آنها این بود که احتمال نشتی گاز در خط لوله این سالن ورزشی وجود دارد و به علت باد شدید در این منطقه این بوی بد به سایر مناطق رسیده است.

اما با گذشت زمان و تشدید شدن این بوی بد در هوا و افزایش تعداد مسموم‌شدگان هرگونه احتمال نشتی گاز در این منطقه به کلی رد شد با این حال نیروهای امدادی برای روشن شدن کامل موضوع همچنان تلاش خود را به کار گرفتند به طوری که فرماندار شهرستان مشگین‌شهر شخصاً به همراه روسای اداره محیط زیست، رئیس شورای اسلامی شهر و همچنین بخشدار مرکزی این شهرستان تیم‌های امدادی را در یافتن منبع اصلی این آلودگی هوا همراهی می‌کردند.

بعد از گذشت پنج ساعت و به علت تاریکی شب جست‌و جو‌ها راه به جایی نبرد و قرار بر این شد که با طلوع خورشید پیگیری‌های مسئولان برای یافتن منبع اصلی آلودگی هوا مشخص شود.

یکی از مصدومان که در بیمارستان ولیعصر(عج) شهرستان مشگین‌شهر بستری بود گفت: با دوستانمان از ماشین پیاده شدیم تا وارد سالن ورزشی شویم در همان لحظه بود که این بوی بد هوا که شبیه بوی وایتکس بود را استنشاق کردیم و بعد از آن دیگر هیچ چیزی نفهمیدم و وقتی چشمانم را باز کردن مانند سایر دوستانم خودم را روی تخت بیمارستان دیدم.

همچنین جمعی از اهالی روستای حیق که بیشتر آلودگی هوا در این منطقه احساس می‌شود، اظهار داشتند: این بوی بد از حوالی ظهر به مشام می‌رسید اما رفته رفته به شدت آن افزوده شد و به همین علت بیشتر اهالی این روستا مسموم شده و در بیمارستان بستری هستند.

آلودگی هوا تلفاتی نداشته است


رئیس بیمارستان ولیعصر (عج) شهرستان مشگین‌شهر بیان داشت: خوشبختانه این آلودگی مشکوک هوا تلفاتی در بر نداشته است و ما در حال بررسی موضوع هستیم تا ببینیم این افراد به چه دلایلی مسموم شده‌اند.

سیامک حسن‌نژاد از ارائه توضیحات بیشتر خودداری کرد.

احتمال تخلیه  زباله‌های شیمیایی وجود دارد


فرماندار شهرستان مشگین‌شهر نیز در این خصوص گفت: حدود 5 ساعت با نیروهای امدادی وارد عمل شدیم تا منبع اصلی آلودگی هوا را مشخص کنیم اما متاسفانه به علت تاریک بودن هوا به نتیجه‌ خاصی نرسیدیم.

سید حمید عباداللهی در پاسخ به اینکه احتمال می‌دهید منشا این آلودگی هوا چه چیزی باشد، تصریح کرد: تا مشخص شدن موضوع نمی‌توان هیچگونه اظهار‌نظر قطعی کرد اما این احتمال هست که تخلیه زباله‌ شیمیایی همچون برخی مواد شست‌و شو دهنده عامل اصلی این موضوع باشد.

این مسئول یادآور شد: با جدیت تمام و با بسیج کردن تمامی نیروهای امدادی به کلیات موضوع پی خواهیم برد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha