سلامت نیوز: رییس سازمان نظام پزشکی کشور در نخستین نشست هیات مدیره مجمع انجمن های علمی - تخصصی پزشکی کشور تاکید کرد:  رشد قابل توجه علمی در مجموعه علمی ـ تخصصی کشور نمادی از نقش بسزای انجمن های علمی تخصصی در عرصه نظام سلامت است.

دکتر علیرضا زالی در نخستین نشست هیات مدیره مجمع انجمن های علمی - تخصصی پزشکی کشور در دوره چهارم كه در سازمان نظام پزشكی برگزار شد، گفت: رشد قابل توجه علمی در مجموعه علمی – تخصصی کشور نمادی از نقش بسزای انجمن های علمی تخصصی در عرصه نظام سلامت است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نظام پزشکی، رییس کل سازمان نظام پزشکی با بیان این که عصاره انجمن های علمی تخصصی در هیات مدیره این انجمن حضور دارند اظهار کرد: بنابراین انتظار می رود این ذخیره علمی بزرگ به عنوان کنشگران اصلی و تصمیم ساز عمل کنند و در انجمن های مختلف به عنوان بنیان ارزنده برای تحقق برنامه ها باشند.

وی با تشکر از دکتر نوبخت و دکتر فاضل برای ایجاد تشکیلات صنفی اظهار کرد: با توجه به اهمیت انجمن های علمی تخصصی، ارتباط سیستماتیک با رویکرد متعامل ظرفیت سازی و ایجاد ظرفیت نوین امیدواریم بتوانیم از ظرفیت حضور مناسب در عرصه های مختلف پزشکی با بیانیه های مشخص استفاده کنیم.

دکتر زالی ادامه داد: مجموعه پزشکی کشور با مشکلات متعدد و متکثر روبه رو است که امید داریم با استفاده از ظرفیت های موجود با توجه به نقش موثر و ارزنده شما در حوزه سلامت بتوانیم به رفع خلاء ها بپردازیم. خوشبختانه در حال حاضر ما گزارش مفصلی از وضعیت موجود پس از انتخابات در 198 استان کشور در دست داریم که افق ها و سیاست های کلان در حال بازنگری است. مقدمات اولیه فراهم شده است که در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

وی همچنین خواستار استفاده از منتخبان انجمن های علمی – تخصصی در کمیسیون های تخصصی و معرفی اعضای خوشنام برای تشکیل هیات های بدوی در سازمان نظام پزشکی کل کشور شد.

رییس کل سازمان نظام پزشکی با تشکر از حرکت های مدنی انجمن های علمی تخصصی اظهار کرد: بحث دو شغله بودن پزشکان و به خصوص شاغلان بخش دولتی یکی از مسائل چالش برانگیز در دوره اخیر بود که در حال انجام کار کارشناسی در این زمینه هستیم تا از حقوق جامعه پزشکی دفاع کنیم.

وی در پایان گفت: از فرصت طلایی به دست آمده در نظام سلامت باید بیشترین استفاده را برد و با انتخابات پرشوری که اخیرا با اقبال جدی انجمن های علمی – تخصصی انجام شد، نویدبخش حرکت های ارزنده در آینده خواهد بود. در این راستا سازمان نظام پزشکی آمادگی کامل دارد که در این مسیر به شما خدمت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha