سلامت نیوز : یافته های تازه نشان می دهند، آمار ابتلا به سرطان در ایالات متحده آمریکا، به دلیل وضع و اجرای قوانین ضد دخانیات کاهش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ بر اساس گزارش مشترک چهار نهاد بهداشتی آمریکا، میزان ابتلا زنان و مردان به سرطان از سال 2001 تا 2010، در مجموع سه و دو دهم درصد کاهش یافته است.

برندا ادواردز، محقق انستیتو ملی سرطان آمریکا گفت:«آمار مرگ و میر بیماران مبتلا به سرطان های ریه، روده بزرگ، سینه و پروستات، دو سوم کاهش یافته است.»

دکتر توماس بیر، معاون مدیر موسسه سرطان نایت در دانشگاه بهداشت و علوم اورگان گفت:«یافته های پژوهشگران نشان می دهد، با استفاده از روش های کاربردی تندرستی افراد ارتقاء یافته است.»

گزارش جامعه سرطان آمریکا نشان می دهد، میزان مرگ و میر سرطان ریه در مردان و زنان در سال های 1993 تا 2010 دو و دو درصد کاهش یافته است.

محققان باور دارند، کاهش مصرف دخانیات عامل اصلی کاهش یک چهارمی آمار ابتلا به سرطان ریه شده است.

دکتر بیر گفت:«علاوه بر کاهش میزان دود کردن سیگار، استفاده از روش های نوین برای درمان سرطان ریه نیز شانس زنده ماندن بیماران را افزایش داده است.»

متخصصان موسسه ملی سرطان آمریکا اعلام کردند، میزان مرگ و میر مردان و زنان مبتلا به سرطان های ملانوم، لوزالمعده، کبد و رحم اندکی افزایش یافته است.

یافته های پژوهشگران نشان می دهد، 16 درصد سالمندانی که بین سال های 1992 تا 2005 به سرطان مبتلا شده اند با بیماری دیابت نیز دست و پنجه نرم می کردند.

دکتر بیر تصریح کرد:« نتایج برخی مطالعات نشان داده انسولین نقش زیادی در گسترش توده های سرطانی دارد.»

او خاطر نشان کرد:«قدرت روحی روانی و تندرستی بیماران تاثیر بسیار زیادی در مبارزه با سرطان می گذارد. افرادی که پیاده روی می کنند، می دونند و غذاهای سالم می خورند کمتر از افراد بی تحرک، سیگاری و ... به سرطان مبتلا می شوند. »

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha