سلامت نیوز : یافته های تازه نشان می دهند، امید به زندگی جوانان مبتلا به ویروس اچ آی وی افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامانه ؛ پژوهشگران، آمار مرگ و میر 23 هزار جوان 20 ساله که داروهای ضد ویروس اچ آی وی مصرف می کردند را تجزیه و تحلیل کردند.

محققان مرکز اچ آی وی ایدز دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا با همکاری انجمن خیریه ایدز آمریکا، نرخ امید به زندگی را در میان مبتلایان به ویروس اچ آی وی در سال های 2000 تا 2007 میلادی سنجیدند.

آنها دریافتند، امید به زندگی در میان مبتلایان 20 ساله ویروس اچ آی وی به شدت افزایش یافته است. آنها در سال 2002 باور داشتند 36 سال دیگر زندگی خواهند کرد، اما همان افراد در سال 2007 پیش بینی کردند جشن تولد 51 سالگی شان را برگزار خواهند کرد.

بر اساس این داده ها، دانشمندان پی بردند، امید به زندگی 20 سالگانی که از بیماری ایدز رنج می برند به زودی به 70 سال خواهد رسید.

اکثر افراد مبتلا به ویروس ایدز را معتادان تزریقی، روسپیان و ... تشکیل می دهند که نرخ امید به زندگی در آنها به شدت پایین است.

دکتر خولیو مونتانر، مدیر مرکز خیریه بی ان سی در ونکوور کانادا گفت:« افزایش امید به زندگی مبتلایان به بیماری ایدز، پیشرفت بزرگی در علم پزشکی است. به نظر می رسد به زودی روش کنترل و درمان این بیماری کشف شود.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha