سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: اورژانس قم با فرارسیدن فصل زمستان در 17 پایگاه جاده‌ای برای امدادرسانی در حوادث احتمالی آماده است.

محمدجواد باقری امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آغاز فصل سرما اظهار داشت: برای حضور فعال و موثر اورژانس در طرح زمستانی، جلسات توجیهی و آموزشی لازم برای پرسنل اورژانس 115 برگزار شد.

وی تصریح کرد: در طرح زمستانی علاوه بر پیش‌بینی امکانات و خدمات پشتیبانی مورد نیاز، آمبولانس‌های اورژانس نیز متناسب با فصل زمستان تجهیز شده‌اند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: 17 پایگاه جاده‌ای برای خدمات‌رسانی به مصدومین احتمالی در جاده‌ها با چهار دستگاه آمبولانس پشتیبان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و حدود 120 نیروی عملیاتی در محورهای مواصلاتی استان قم مستقر هستند.

وی تاکید کرد: آمبولانس‌های مستقر در بخش‌های پنج‌گانه استان نیز در مدت اجرای طرح زمستانی آماده باش کامل برای خدمت‌رسانی هستند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با اشاره به تجهیز پایگاه المهدی این مرکز مستقر در اتوبان قم تهران گفت: این مرکز با پیش‌بینی اقلام دارویی و خوراکی و تمهیدات مناسب زمستانی برای پشتیبانی از افراد در راه مانده و گرفتار در حوادث و بحران‌های احتمالی برنامه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در طرح زمستانی تمام جاده‌های استان و بخش‌ها زیرپوشش پایگاه‌های اورژانس 115 قرار دارند، افزود: در سال‌جاری با راه‌اندازی پایگاه اورژانس 115 در جاده قدیم قم تهران این محور و شهرک شکوهیه نیز زیرپوشش قرار گرفتند.

باقری با تاکید بر اینکه حادثه هیچ‌گاه خبر نمی‌کند، عنوان کرد: در صورتی که هر فردی حادثه‌ای جرحی را در محورهای مواصلاتی قم مشاهده کرد باید به سرعت با اورژانس 115 تماس برقرار کند.

وی خاطرنشان کرد: رانندگانی که در سطح شهر و محورهای برون شهری تردد دارند در صورت مشاهده خودروهای امدادی در مسیر‌های عبوری، راه را باز کنند تا عوامل امدادی بتوانند در سریع‌ترین زمان ممکن بر بالین حادثه دیدگان حاضر شوند و مصدومین را به مراکز درمانی منتقل کنند.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم یادآور شد: طرح زمستانی این مرکز بر اساس ابلاغ اورژانس کشور از 20 آذرماه آغاز شده و تا 29 اسفندماه اجرا می‌شود و تیم‌های اورژانس 115 با آمادگی کامل در محورهای مواصلاتی و بخش‌های استان برای امدادرسانی به حوادث احتمالی مستقر هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha