سلامت نیوز : مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: از ابتدای آذر طرح آهن‌یاری با همکاری وزارت بهداشت و وزارت آموزش و پرورش به مدت ۴ ماه در مقطع اول و دوم متوسطه مدارس دخترانه به اجرا درآمده است.

زهرا عبداللهی در گفت‌وگو با فارس، اظهارداشت: طی تفاهمنامه‌ای که بین معاون بهداشتی وزارت بهداشت و معاون سلامت آموزش و پرورش به امضاء رسیده، برنامه آهن‌یاری دختران دانش‌آموز به مدت 4 ماه از ابتدای آذر تا پایان اسفندماه در دو مقطع متوسطه اجرا می‌شود.

وی در پاسخ به اینکه برخی دختران حتی‌قرص‌های آهن توزیع شده را دور انداخته و نمی‌خورند چه تدبیری برای این مسئله شده افزود: برای اینکه از اثرگذاری طرح آهن‌یاری مطمئن شویم جزوات آموزشی را در مورد اهمیت مصرف آهن و عوارض ناشی از کم‌خونی تهیه و بین دانش‌آموزان دختر سراسر کشور توزیع کردیم.

به گفته این متخصص تغذیه همچنین تمام کارشناسان وزارت بهداشت و آموزش و پرورش در کارگاه‌های آموزشی با عنوان طرح کشوری تغذیه و آهن‌یاری با اهمیت مصرف آهن و نحوه برخورد با دانش‌آموزان برای مصرف این مکمل‌ها آشنا می‌شوند.

عبداللهی همچنین به ابلاغ دستورالعمل پایگاه تغذیه سالم در مدارس کشور خبر داد و گفت: این آئین‌نامه به تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و آموزش و پرورش ابلاغ شده است که امیدواریم در نحوه تغذیه سالم دانش‌آموزان مدارس موثر باشد.

طی تفاهمنامه‌ای که از مهر سال 87 بین وزارت بهداشت و معاونت تندرستی وزارت آموزش پروش منعقد شد برای ارتقای عملکرد دانش آموزان و کاهش میزان کم خونی بنا شد تا طرح آهن یاری بین تمام دختران دانش آموز دبیرستانی و 10 درصد دختران راهنمایی به مدت 16 هفته در هر سال تحصیلی اجرا شود که امسال این طرح برای اثربخشی بهتر و تغییر مقاطع تحصیلی با اندکی تغییرات روبه‌رو شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha