سلامت نیوز : فوق‌تخصص غدد گفت: در درمان تیروئید، اگر یک تکه از آن برداشته شود، معمولاً نیازی به استفاده از دارو نیست اما اگر همه تیروئید برداشته شود، فرد باید تا آخر عمر از قرص تیروئید استفاده کند.

علی ربانی در گفت‌و گو با فارس، در پاسخ به سؤال یکی از شهروندان در بخش مشاوره سلامت درباره غده تیروئید سمی اظهار داشت: غده تیروئید گاهی بیشتر از نیاز بدن هورمون ترشح می‌کند که پر کاری تیروئید نام دارد؛ البته به سمی بودن تیروئید نیز مشهور است.

فوق تخصص غدد گفت: این امر می‌تواند ناشی از ندول یا برآمدگی در تیروئید باشد که برای درمان، این قسمت برآمده را خارج می‌سازند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: اگر غده تیروئید، زیاد کار کند در آن صورت پزشک معالج همه غده تیروئید را برمی‌دارد.

وی ادامه داد: برای جبران پرکاری تیروئید می‌توان با تجویز پزشک از قرص استفاده کرد که با مصرف آن، دیگر تیروئید، هورمون تولید نمی‌کند.

فوق تخصص غدد، درمان پرکاری تیروئید را به صورت قرص، ندول، ید رادیواکتیو یا عمل جراحی عنوان کرد و گفت: اگر در عمل تیروئید، یک تکه از آن برداشته شود، معمولاً نیازی به استفاده از دارو نیست اما اگر همه غده تیروئید برداشته شود، فرد باید تا آخر عمر از قرص تیروئید استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha