سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله با اشاره به اینکه از ابتدای سال فقط ۳۰ درصد بودجه دانشگاه محقق شده گفت: مراکز درمانی این دانشگاه بیش از ۲۰ میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارند.

جعفر اصلانی در گفت‌وگو با فارس گفت: با گذشت 9 ماه از سال، بودجه‌ای که به دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله داده‌اند فقط 32 درصد از بودجه کل است.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود کمتر از 50 درصد از بودجه دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله تا پایان سال واریز شود و این مسئله فشار زیادی را به مجموعه‌ها به خصوص قسمت‌های پژوهشی و آموزشی وارد می‌کند.

اصلانی گفت: برخی قسمت‌ها که پروژه‌های عمرانی داشتند بودجه تجهیزاتی آنها صفر بوده است البته مشکل اعتباری یک موضوع کشوری است هر چند که در دولت‌های قبلی و این دولت برای دانشگاه‌ها همواره اولویت بالاتری قائل بوده‌اند و کمتر سعی شده بودجه دانشگاه‌ها را کاهش دهند اما اکنون بودجه دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله مانند سایر دانشگاه‌ها نابسامان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در مورد طلب بیمارستان‌های این دانشگاه از بیمه گفت: مراکز درمانی بیش از 20 میلیارد تومان از بیمه‌ها طلب دارند که هنوز پرداخت نشده است.

وی ادامه داد: طلب‌های وصول نشده معمولاً دو تا سه ماه طول می‌کشد و این مدت زمان، قابل انتظار است تا مدارک مورد نظر ارسال شود اما در بهترین زمان، اکنون 4 تا 5 ماه پرداخت طلب بیمارستان‌ها از سوی بیمه‌ها به تأخیر می‌افتد.

اصلانی گفت: این طلب‌های وصول نشده بیمارستان‌ها را به شدت تحت فشار قرار می‌دهد به خصوص در شرایطی که ثبات اقتصادی در کشور کم شده و به همین دلیل شرکت‌ها خواهان پرداخت نقدی بیمارستانها هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بقیةالله با اشاره به اینکه در وضعیت کنونی بیمارستان‌ها تحت فشار هستند گفت: 70 درصد نیروی مراکز درمانی تحت پوشش این دانشگاه توسط مراکز درمانی حقوق دریافت می‌کنند و 30 درصد پرسنل رسمی و اعضای هیئت علمی هستند که حقوقشان را دولت و سازمان مربوطه می‌دهد.

وی گفت: این 70 درصد نیروی استخدامی به دلیل اینکه حقوقشان از سوی بیمارستان‌ها تأمین می‌شود بار زیادی را به مراکز درمانی تحمیل می کند که در نتیجه در کیفیت ارائه خدمات تأثیر می‌گذارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha