سلامت نیوز : وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باید در انتخاب افراد و اقدامات خود مراقب باشیم، چراکه عهده‌دار سلامت مردم هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی در جمع اعضای هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اظهار داشت: مردم از وزارت بهداشت انتظار متفاوتی دارند و علاوه بر ارائه آموزش، باید برای آنان شغل ایجاد کنیم.

وی افزود: از آنجا که مسئولیت بهداشت و درمان مردم نیز به عهده ما است کار دشوارتر می‌شود و باید در انتخاب‌ها و رفتارهایی که داریم مراقب باشیم زیرا به سلامت مردم بستگی دارد.

قاضی‌زاده بیان داشت: باید به نحوی عمل کنیم که دایره مشارکت‌ها وسیع‌تر باشد و همگان فکر کنند در تامین سلامت نقش دارند، دانشگاه علوم پزشکی را از خودشان بدانند، احساس بی‌تفاوتی نکنند و نیز حساسیت‌زدایی شود.

وزیر بهداشت همچنین به وجود مشکلاتی در زمینه فارغ‌التحصیلان تعدادی از رشته‌های علوم پزشکی از جمله پرستاران و ماماها و نیز مشکلات پزشکان عمومی و وضعیت اعتبارها اشاره کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این دانشگاه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه پژوهش در برخی از رتبه‌بندی‌های کشور، از جمله در مراکز تحقیقات دانشجویی و مقالات ایندکس شده در ISI به ازای استاد جایگاه نخست را دارد.

محمدهادی ایمانیه اضافه کرد: شش مرکز رشد تاکنون راه‌اندازی و سنگ بنای 25 شرکت دانش‌بنیان نیز گذاشته شده است.

وی بیان کرد: ایجاد برج پژوهشی این دانشگاه که تا هفته آینده مراکز تحقیقات بالینی به آنجا منتقل خواهد شد و راه‌اندازی Clean room دانشگاه در دانشکده داروسازی نیز از دیگر اقدامات بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha