سلامت نیوز : سرمای زمستان یکی از عوامل ابتلا به سرماخوردگی، آنفلوآنزا و دیگر بیماری‌ها و اختلالات فصلی است و به همین دلیل علاوه بر رعایت رژیم غذایی مناسب، مصرف میوه‌های سرشار از ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌ها که در مبارزه با عفونت‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن موثر است، اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پنج میوه فوق‌العاده که مصرف آن‌ها به منظور تقویت سیستم ایمنی بدن در زمستان توصیه شده است، عبارتند از:

- پرتقال: این میوه سرشار از ویتامین C است و مصرف تنها یک پرتقال در روز می‌تواند 116.2 درصد از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین کرده و از این طریق باعث پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی و عفونت گوش شود.

- کیوی: این میوه منبع غنی از پتاسیم و آنتی‌اکسیدان‌هاست و به تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم فشار خون کمک می‌کند.

- نارنگی: مصرف این میوه ترش و شیرین به ویژه به بیماران قلبی توصیه می‌شود زیرا با کلسترول بد خون مبارزه می‌کند و چربی‌های ترانس را از بین می‌برد.

- انار: مصرف این میوه به افراد مبتلا به کم‌خونی توصیه می‌شود، چرا که انار محرک خون‌سازی بوده و همچنین در پیشگیری از پیری پوست موثر است.

- زغال‌اخته: این میوه نیز سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین C و فیبر است که به تقویت سیستم ایمنی بدن در طول زمستان کمک می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha